Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ Birinci Düzey D-İKT314 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FERİT KULA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FERİT KULA
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Uluslararası ticaret teorisinin kısa bir tanımından sonra ithalat ve ihracatın uygulamalarını incelemek, yorumlamak, sistemin her safhada nasıl çalıştığını ve karşılaşılan problemlerin çözüm yolları hakkında bilgi vermektir. Ders kapsamında yönetici ve yönetici adaylarının işletmelerinde ithalat ve ihracat konularında, dış ticaret mevzuatı, dış ticaret işlemleri ve dış ticaret finansmanı hususlarında bilgilendirmektir. Uzman konuklar, vaka çalışmaları, banka, seçilmiş işletmeler ve Gümrük Alanı gibi yerlere yapılacak ziyaretlerle uygulama odaklı olarak gerçek sorunlara gerçek çözümler getirilmesi amaçlanmaktadır
Dersin Tanımı Ders kapsamında yönetici ve yönetici adaylarının işletmelerinde ithalat ve ihracat konularında, dış ticaret mevzuatı, dış ticaret işlemleri ve dış ticaret finansmanı hususlarında bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği
1 DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ
2 İHRACAT İŞLEMLERİ
3 İTHALAT İŞLEMLERİ
4 KAMBİYO MEVZUATI
5 ÖDEME YÖNTEMLERİ
6 ULUSLARARASI TESLİM ŞEKİLLERİ-I
7 ULUSLARARASI TESLİM ŞEKİLLERİ-II
8 Vize Sınavı
9 DEVLET YARDIMLARINI UYGULAYAN KAMU KURULUŞLARI VE DESTEK TÜRLERİ
10 DIŞ TİCARETİN BAŞLICA FİNANSMAN YÖNTEMLERİ-I
11 DIŞ TİCARETİN BAŞLICA FİNANSMAN YÖNTEMLERİ-II
12 DIŞ TİCARETİN BAŞLICA FİNANSMAN YÖNTEMLER-III
13 DIŞ TİCARETTE VERGİ YÜKÜMLÜLÜĞÜ-I
14 DIŞ TİCARETTE VERGİ YÜKÜMLÜLÜĞÜ-II
15 DIŞ TİCARETTE VERGİ YÜKÜMLÜLÜĞÜ-III
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pratik örnekler ile ithalat/ihracat işletmelerinin hukuki ve ekonomik sorularını cevaplandırır.
2 Uluslar arası ticaretin amacı, ithalat ve ihracat uygulamaları hakkında genel kavramları açıklar.
3 İthalat ve ihracata yönelik firma politikalarını tanımlar.
4 İthalat ve ihracata yönelik firma politikalarını yorumlar.
5 İhracat ve ithalat pazarlarının değerlendirir.
6 Pazar seçiminde bilimsel ve profesyonel yöntemler kullanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hakan Akın, (2006), Yeni İşim Dış Ticaret, Altıncı Basım,Elma Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar