|
1 |
3.“Hijō jitai ni okeru tasū bōkansha no enjo no yokusei” Acil durumlarda insanların seyirci olarak kalması konusunda makale
Örneğin, yere düşen birisine yardım edenler olduğu gibi, yardım etmeyip öylece izleyenler de çok. Bu davranış doğru mu? Hangi durumlarda insanlar başkalarına yardım ederler? Yardım etme davranışı konusunda toplumbilim araştırmaları ne diyor? konusu okunur ve yeni sözcüklerle ilgili çalışma yapılır.
|
|
2 |
3.“Hijō jitai ni okeru tasū bōkansha no enjo no yokusei” Acil durumlarda insanların seyirci olarak kalması konusuna devam edilir. Makalede geçen anketin özellikleri ve sonuçları üzerinde durulur. Grafik okuması ve değerlendirmesinin nasıl olduğunu gösteren Japonca ifadeler tekrarlanır.
Konuyla ilgili soru cevap yöntemi uygulanır.
|
|
3 |
4. (“Funsōō to bubfusōō” (uygun olan- uygun olmayan / orantılı ve orantısız)
Japoncada “Bun wo wakimaeru” , “Bun wo shiru” yerini bilmek sözü çok kullanılır. Bununla ilgili gazete makalelerinde ne tür tartışmalara yer verilmiş? makalede okunarak bilgi sahibi olunur.
Yeni sözcükler ve söz kalıpları yerinde öğretilir.
|
|
4 |
“Funsōō to bubfusōō” konusuna devam edilir.
Konuyla ilgili soru cevap ve öğrenci görüşleri alınır.
|
|
5 |
5. “Konna kyokashō hoshikatta” ( böyle bir ders kitabı istemiştim) başlıklı makalede yazarın hayalindeki kitabın özellikleri ve onunla ilgili yapılmış eleştirilerin neler olduğu okunur.
Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
|
|
6 |
Beşinci konunun devamı.
Konuyla ilgili soru cevap ve öğrenci görüşleri alınır.
Öğrencilerin akıcı okumaları ve konu hakkında konuşmaları için çalışma yaptırılır.
|
|
7 |
6. Koroshiyadesunoyo” . Yazarla ilgili bilgi araştırması yaptırılır.
Dilbilgisi alıştırmaları içinde kibar Japonca kullanımına yönelik uygulamalar yaptırılır.
Hikayeyle ilgili soru cevaplar.
Sözcüklerin doğru kullanımıyla ilgili uygulamalı alıştırmalar yaptırılır.
|
|
8 |
Ara sınav haftası
|
|
9 |
7.konu “Nihon no Rōdō shijō”. Japonyada iş pazarı. Japonyada günümüzün en büyük sorunlarından biri olan genç nüfusun azlığı ve iş gücüne ihtiyaç konusu işlenir.
Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
|
|
10 |
Yedinci konunun devamı.
Bu konuyla ilgili yapılmış araştırmalar ve garafikler incelenerek, sorular cevaplandırılır.
Okuma ve sözcük çalışması yaptırılır.
|
|
11 |
8. konu Dare no Tame no “shitsuke” ka oya totemo orimono. başlıklı makale okutulur.
Shitsuke” (disiplin-eğitim) sözcüğü hakkında bilgi verilir.
Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
|
|
12 |
Sekinci konuya devam edilir.
Konuyla ilgili soru cevap yöntemi uygulanır.
Sözcük çalışması yaptırılır.
|
|
13 |
“Madori-no Hontō-no Imi”. Madori sözcüğünün asıl anlamı nedir? Japonya’da ev ya da oda kiralama konusunda bilgi edinir.
Yeni sözcükleri ve dilbilgisi yapılarını öğrenir.
|
|
14 |
Makalede geçen sözcüklerin okunuş ve anlamları.
Makaleyle ilgili soru cevaplar.
Türkiye’de ev kiralama nasıl olmaktadır? Japonya’dan farkı var mıdır? Nedir? Öğrencilerden görüş istenir.
|
|
15 |
Yıl sonu sınavı
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|