Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GRAMER UYGULAMASI İkinci Düzey JDE304 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin Japonca dil yeterliklerini bir üst seviyeye yükseltmelerini ve mevcut Japonca bilgilerini edinime dönüştürmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Çeşitli alanlarda yazılmış makalelerde Japonca dilbilgisi ve sözcüklerinin uygulamalı olarak ele alındığı derstir. Öğrencinin sözcük dağarcığını artırma, okuma-anlama ve düşüncelerini ifade etme yetisini geliştirmeye yönelik soru-cevap, anket, değerlendirme, çıkarım yapma yöntemlerinin uygulandığı derstir.

Dersin İçeriği
1 3.“Hijō jitai ni okeru tasū bōkansha no enjo no yokusei” Acil durumlarda insanların seyirci olarak kalması konusunda makale Örneğin, yere düşen birisine yardım edenler olduğu gibi, yardım etmeyip öylece izleyenler de çok. Bu davranış doğru mu? Hangi durumlarda insanlar başkalarına yardım ederler? Yardım etme davranışı konusunda toplumbilim araştırmaları ne diyor? konusu okunur ve yeni sözcüklerle ilgili çalışma yapılır.
2 3.“Hijō jitai ni okeru tasū bōkansha no enjo no yokusei” Acil durumlarda insanların seyirci olarak kalması konusuna devam edilir. Makalede geçen anketin özellikleri ve sonuçları üzerinde durulur. Grafik okuması ve değerlendirmesinin nasıl olduğunu gösteren Japonca ifadeler tekrarlanır. Konuyla ilgili soru cevap yöntemi uygulanır.
3 4. (“Funsōō to bubfusōō” (uygun olan- uygun olmayan / orantılı ve orantısız) Japoncada “Bun wo wakimaeru” , “Bun wo shiru” yerini bilmek sözü çok kullanılır. Bununla ilgili gazete makalelerinde ne tür tartışmalara yer verilmiş? makalede okunarak bilgi sahibi olunur. Yeni sözcükler ve söz kalıpları yerinde öğretilir.
4 “Funsōō to bubfusōō” konusuna devam edilir. Konuyla ilgili soru cevap ve öğrenci görüşleri alınır.
5 5. “Konna kyokashō hoshikatta” ( böyle bir ders kitabı istemiştim) başlıklı makalede yazarın hayalindeki kitabın özellikleri ve onunla ilgili yapılmış eleştirilerin neler olduğu okunur. Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
6 Beşinci konunun devamı. Konuyla ilgili soru cevap ve öğrenci görüşleri alınır. Öğrencilerin akıcı okumaları ve konu hakkında konuşmaları için çalışma yaptırılır.
7 6. Koroshiyadesunoyo” . Yazarla ilgili bilgi araştırması yaptırılır. Dilbilgisi alıştırmaları içinde kibar Japonca kullanımına yönelik uygulamalar yaptırılır. Hikayeyle ilgili soru cevaplar. Sözcüklerin doğru kullanımıyla ilgili uygulamalı alıştırmalar yaptırılır.
8 Ara sınav haftası
9 7.konu “Nihon no Rōdō shijō”. Japonyada iş pazarı. Japonyada günümüzün en büyük sorunlarından biri olan genç nüfusun azlığı ve iş gücüne ihtiyaç konusu işlenir. Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
10 Yedinci konunun devamı. Bu konuyla ilgili yapılmış araştırmalar ve garafikler incelenerek, sorular cevaplandırılır. Okuma ve sözcük çalışması yaptırılır.
11 8. konu Dare no Tame no “shitsuke” ka oya totemo orimono. başlıklı makale okutulur. Shitsuke” (disiplin-eğitim) sözcüğü hakkında bilgi verilir. Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
12 Sekinci konuya devam edilir. Konuyla ilgili soru cevap yöntemi uygulanır. Sözcük çalışması yaptırılır.
13 “Madori-no Hontō-no Imi”. Madori sözcüğünün asıl anlamı nedir? Japonya’da ev ya da oda kiralama konusunda bilgi edinir. Yeni sözcükleri ve dilbilgisi yapılarını öğrenir.
14 Makalede geçen sözcüklerin okunuş ve anlamları. Makaleyle ilgili soru cevaplar. Türkiye’de ev kiralama nasıl olmaktadır? Japonya’dan farkı var mıdır? Nedir? Öğrencilerden görüş istenir.
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri seviye metinleri ve bilimsel makaleleri okur ve anlar.
2 Japonca okuma, anlama, yazma ve konuşma becerilerini bir üst seviyeye taşır.
3 Japonca her alanda yazılı iletişim kurar.
4 Japonca her alanda sözlü iletişim kurar.
5 Araştırır, bilgi toplar ve rapor hazırlar.
6 Japon yaşam kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
7 Toplumsal olaylarda farkındalık kazanır.
8 Toplumsal olaylarla ilgili karşılaştırma yapar ve değerlendirir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Nihongo wo tanoshiku yomu hon-chūjōkyū II • Chūkyū kara Jōkyū-e no Nigongo, The Japan Times, 2002 •
Yardımcı Kaynaklar https://quizlet.com/29817805/match • https://www.studyblue.com/#flashcard/view/1075125 • Nihongo Hyougen Bunkei, Nihongo bunkei jiten, Donna toki dou tsukau Nihongo Hyougen Bunkei

Ders İle İlgili Dosyalar