Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GRAMER UYGULAMASI Birinci Düzey JDE304 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin Japonca dil yeterliklerini bir üst seviyeye yükseltmelerini ve mevcut Japonca bilgilerini edinime dönüştürmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Çeşitli alanlarda yazılmış makalelerde Japonca dilbilgisi ve sözcüklerinin uygulamalı olarak ele alındığı derstir. Öğrencinin sözcük dağarcığını artırma, okuma-anlama ve düşüncelerini ifade etme yetisini geliştirmeye yönelik soru-cevap, anket, değerlendirme, çıkarım yapma yöntemlerinin uygulandığı derstir.

Dersin İçeriği
1 3.“Hijō jitai ni okeru tasū bōkansha no enjo no yokusei” Acil durumlarda insanların seyirci olarak kalması konusunda makale Örneğin, yere düşen birisine yardım edenler olduğu gibi, yardım etmeyip öylece izleyenler de çok. Bu davranış doğru mu? Hangi durumlarda insanlar başkalarına yardım ederler? Yardım etme davranışı konusunda toplumbilim araştırmaları ne diyor? konusu okunur ve yeni sözcüklerle ilgili çalışma yapılır.
2 3.“Hijō jitai ni okeru tasū bōkansha no enjo no yokusei” Acil durumlarda insanların seyirci olarak kalması konusuna devam edilir. Makalede geçen anketin özellikleri ve sonuçları üzerinde durulur. Grafik okuması ve değerlendirmesinin nasıl olduğunu gösteren Japonca ifadeler tekrarlanır. Konuyla ilgili soru cevap yöntemi uygulanır.
3 4. (“Funsōō to bubfusōō” (uygun olan- uygun olmayan / orantılı ve orantısız) Japoncada “Bun wo wakimaeru” , “Bun wo shiru” yerini bilmek sözü çok kullanılır. Bununla ilgili gazete makalelerinde ne tür tartışmalara yer verilmiş? makalede okunarak bilgi sahibi olunur. Yeni sözcükler ve söz kalıpları yerinde öğretilir.
4 “Funsōō to bubfusōō” konusuna devam edilir. Konuyla ilgili soru cevap ve öğrenci görüşleri alınır.
5 5. “Konna kyokashō hoshikatta” ( böyle bir ders kitabı istemiştim) başlıklı makalede yazarın hayalindeki kitabın özellikleri ve onunla ilgili yapılmış eleştirilerin neler olduğu okunur. Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
6 Beşinci konunun devamı. Konuyla ilgili soru cevap ve öğrenci görüşleri alınır. Öğrencilerin akıcı okumaları ve konu hakkında konuşmaları için çalışma yaptırılır.
7 6. Koroshiyadesunoyo” . Yazarla ilgili bilgi araştırması yaptırılır. Dilbilgisi alıştırmaları içinde kibar Japonca kullanımına yönelik uygulamalar yaptırılır. Hikayeyle ilgili soru cevaplar. Sözcüklerin doğru kullanımıyla ilgili uygulamalı alıştırmalar yaptırılır.
8 Ara sınav haftası
9 7.konu “Nihon no Rōdō shijō”. Japonyada iş pazarı. Japonyada günümüzün en büyük sorunlarından biri olan genç nüfusun azlığı ve iş gücüne ihtiyaç konusu işlenir. Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
10 Yedinci konunun devamı. Bu konuyla ilgili yapılmış araştırmalar ve garafikler incelenerek, sorular cevaplandırılır. Okuma ve sözcük çalışması yaptırılır.
11 8. konu Dare no Tame no “shitsuke” ka oya totemo orimono. başlıklı makale okutulur. Shitsuke” (disiplin-eğitim) sözcüğü hakkında bilgi verilir. Yeni sözcükler ve söz kalıpları ile ilgili alıştırmalar yapılır.
12 Sekinci konuya devam edilir. Konuyla ilgili soru cevap yöntemi uygulanır. Sözcük çalışması yaptırılır.
13 “Madori-no Hontō-no Imi”. Madori sözcüğünün asıl anlamı nedir? Japonya’da ev ya da oda kiralama konusunda bilgi edinir. Yeni sözcükleri ve dilbilgisi yapılarını öğrenir.
14 Makalede geçen sözcüklerin okunuş ve anlamları. Makaleyle ilgili soru cevaplar. Türkiye’de ev kiralama nasıl olmaktadır? Japonya’dan farkı var mıdır? Nedir? Öğrencilerden görüş istenir.
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri seviye metinleri ve bilimsel makaleleri okur ve anlar.
2 Japonca okuma, anlama, yazma ve konuşma becerilerini bir üst seviyeye taşır.
3 Japonca her alanda yazılı iletişim kurar.
4 Japonca her alanda sözlü iletişim kurar.
5 Araştırır, bilgi toplar ve rapor hazırlar.
6 Japon yaşam kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
7 Toplumsal olaylarda farkındalık kazanır.
8 Toplumsal olaylarla ilgili karşılaştırma yapar ve değerlendirir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Nihongo wo tanoshiku yomu hon-chūjōkyū II • Chūkyū kara Jōkyū-e no Nigongo, The Japan Times, 2002 •
Yardımcı Kaynaklar https://quizlet.com/29817805/match • https://www.studyblue.com/#flashcard/view/1075125 • Nihongo Hyougen Bunkei, Nihongo bunkei jiten, Donna toki dou tsukau Nihongo Hyougen Bunkei

Ders İle İlgili Dosyalar