Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇENE YÜZ BÖLGESİ TRAVMALARI VE TEDAVİ YAKLAŞIMLARI Üçüncü Düzey DAÇ 626 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans derslerini vermiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ EMRAH SOYLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ Ahmet E. Demirbaş
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çene yüz bölgesinde meydana gelen travma tipleri ve tedavileri hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Çene yüz bölgesi travmaları ve tedavi yaklaşımları

Dersin İçeriği
1 Çene yüz bölgesi travmaları (Hasta Değerlendirme)
2 Çene yüz bölgesi travmaları (yumuşak doku travmaları)
3 Çene yüz bölgesi travmaları (dentoalveolar travma)
4 Çene yüz bölgesi travmaları (dentoalveolar travma)
5 Çene yüz bölgesi travmaları (mandibular kırıklar ve tedavileri)
6 Çene yüz bölgesi travmaları (mandibular kırıklar ve tedavileri)
7 Çene yüz bölgesi travmaları (orta yüz kırıkları)
8 Çene yüz bölgesi travmaları (orta yüz kırıkları)
9 Çene yüz bölgesi travmaları (Kondil kırıkları)
10 Çene yüz bölgesi travmaları (Kondil kırıkları)
11 Çene yüz bölgesi travmaları (Zigoma kırıklar)
12 Çene yüz bölgesi travmaları (Zigoma kırıkları)
13 Çene yüz bölgesi travmaları (Orbita kırıkları)
14 Çene yüz bölgesi travmaları (Orbita kırıkları)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin oral ve maksillofasiyal yaralanmalarda hastaya acil müdahaleleri yapabilmesi, sonraki tedavi planlamasını organize edebilmesi ve tedavileri yapabilmesi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar