Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ Birinci Düzey BİY461 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
Dersin Amacı İnsandaki sistemlerin yapısını ve işleyişini kavratarak insan vücudunun ana hatlarıyla tanıtımının sağlanması ve böylece tıp fakültesi temel bilimlerde iş imkanı bulacak veya lisansüstü eğim yapacak öğrenciler için temel bilgi düzeyi oluşturmak.
Dersin Tanımı Bu ders şu konuları içermektedir: Anatomi ile ilgili kavramlar, Anatomik pozisyonlar, İnsan vücudundaki bölge ve boşluklar, Sinir, kas, dolaşım, boşaltım, sindirim, solunum ve üreme sistemleri.

Dersin İçeriği
1 Anatomi terimlerinizi izahı
2 İnsan vücudunun anatomik bölümleri ve vücut boşlıkları
3 İskelet sisteminin yapısı, kemikler, eklemler ve iskeletin bölümleri
4 Kas sistemi, kasın kasılma mekanizması, vücuttaki belli başlı kasların tanıtılması ve bu kaslarla gerçekleştirilen hareketler
5 İnsandaki Dolaşım sistemi, Kalbin anatomisi ve fizyolojisi, kan damarlarının yapısı, dolaşım şekilleri,
6 İnsandaki Dolaşım sistemini oluşturan başlıca damarlar ve Lenf sistemi
7 İnsandaki Solunum sistemi organlarının yapı ve fonksiyonları
8 İnsandaki Sindirim sistemi organlarının anatomisi
9 İnsandaki Sindirim sistemi organlarının yapı ve fonksiyonlarının incelenmesi
10 Boşaltım sisteminin yapısı
11 Böbrek ve böbrek tübüllerinin yapı ve fonksiyonlarının incelenmesi
12 Üreme sisteminin yapısı, Dişi üreme sistemi
13 Erkek üreme siteminin yapısı ve fonksiyonları
14 İnsanda endokrin organların yapı ve fonksiyonları
15 İnsanda sinir sistemini yapısı, bölümleri ve fonksiyonları
16 İnsan duyu organlarının yapı ve fonksiyonlarının incelenmesi
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin insan vücudunun bölümlerini anatomi terimleriyle tanımlayabilmeleri sağlanacaktır
2 İnsan vücudunu oluşturan organ sistemlerinin yapıları, komşulukları, birbiriyle ilişkileri ve fonksiyonların kavranması dersin öğrenildiği sonucunu verecektir.
3 Öğrenciler bu sayede tıbbi görüntüleme cihazlarından elde edilecek görüntü raporlarını okuyup anlayabilectir
4 İnsan vücudunun tanınması hususunda evrensel bir dil becerisi sağlanacaktır
5 İnsan vücut sistemlerinin işleyişi ve birbiriyle ilişkileri konusunda bilgi desteği sağlanacaktır.
6 İnsan vücudunu oluşturan organların bölümlerini ve yapılarını kavrayacaklardr
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Anatomi ve Fizyoloji (İnsan Biyolojisi) Yazar: Abdurrahman Aktümsek Yayınevi: Nobel Yayın Dağıtım .
Yardımcı Kaynaklar Human Anatomy & Physiology Elaine Nicpon Marieb, Katja Hoehn Pearson Benjamin Cummings, 2007 - 1159 sayfa

Ders İle İlgili Dosyalar