Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ADALET PSİKOLOJİSİ Birinci Düzey CIGH4206 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersin Veriliş Şekli Sunum Tekniği
Dersin Amacı Adalet Psikolojisi Dersi, disiplinler arası bir yaklaşımla öğrencinin Adalet Psikolojisi ve uygulamadaki kullanımı hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar.
Dersin Tanımı Adalet Psikolojisi dersi, suç, suçlu kavramlarını, ceza hukuku kurumlarını, infaz sistemini, yargı sürecini, hakimlerin karar almasında etkili olan unsurları, tanıklık kurumumu, mağdur olma hali gibi hukuki kavramlarını, günümüzde ayrı bir bilimsel disiplin haline gelen adalet psikolojisinin çağdaş verilerinden hareketle incelenmesini konu edinir

Dersin İçeriği
1 Adalet Psikolojisinin Tarihsel Çerçevesi
2 Adalet Psikolojisinin Konusu ve Amaçları
3 Adalet Psikolojisinin Benzer Alanlarla İlişkisi
4 Adalet Psikolojisinin Yöntemi
5 Adalet Psikolojisinin Kapsamı
6 Suçlu Psikolojisi I
7 Suçlu Psikolojisi II
8 Usul Psikolojisi I
9 Sanık Psikolojisi
10 Mağdur Psikolojisi
11 Tanık Psikolojisi
12 Hükümlü Psikolojisi
13 Adli Sistem İçinde Adalet Psikolojisinin Sağlayabilecekleri
14 Genel Tekrar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Adalet psikolojisinin genel psikolojideki yerini tarif edebilme
2 Kusur yeteneğini etkileyen halleri tanımlayabilme
3 Ceza hukukunda ispat faaliyeti olarak delillerin psikolojisini tarif edebilme
4 Suçlu ve hükümlü kişiler hakkında analiz yapabilme
5 Suçlu ve hükümlü psikolojisini tanımlayabilme
6 Suçlu ve hükümlü kişilerle ilgili empati kurabilme yetisini edinebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Genel hukuk dersleri içinde yeri
3 Dersin mesleki eğitime katkısı
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar