|
1 |
* Dersin, Ders İzlencesinin ve Derste İzlenecek Yöntemlerin Tanıtılması
* Öğrencilerin Hazır Bulunuşluğunun Ölçülmesi: Tasavvuf Nedir, Bize Ne Öğretir, Günümüz İnsanına Ne Söyler
* “İlim Kendin Bilmektir”: Kendini bilmenin anlamı üzerine beyin fırtınası
|
|
2 |
* Tasavvuf ve Sûfî Kavramlarının Ortaya Çıkışı ve Etimolojisi
* Tasavvuf ve Sûfî Kavramlarının Tanımları
* “Tasavvuf Bid’at midir?” sorusu üzerine beyin fırtınası
|
|
3 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî Birinci Asır: Tasavvufun Temelini Oluşturan Bir Kavram Olarak Zühd: Dar ve Geniş Anlamıyla Zühd Kavramı Üzerine Bir Analiz
* Zühdün Kur’ân-ı Kerîm’deki, Hz. Peygamber’in Sünnetindeki ve Ashâbın Hayatındaki Görünümleri
* “Dünya Senin Vatanın mı Yurdun mu?”: Dünyayı terk etmenin anlamı üzerine beyin fırtınası
|
|
4 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî İkinci Asır-I: Şahıslar, Kavramlar, Meseleler
* Hasan-ı Basrî (ö. 110), Câfer-i Sâdık (ö. 148), İbrâhim b. Edhem (ö. 161)
* Havf, Kulluk, Mârifet, Helal Rızık
* “Hakîkî Dindarlık Nedir?” sorusu üzerine beyin fırtınası
|
|
5 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî İkinci Asır-II: Şahıslar, Kavramlar, Meseleler
* Süfyân-ı Sevrî (ö. 161), Dâvûd et-Tâî (ö. 165[?]), Abdullah b. Mübârek (ö. 181)
* Niyet, Verâ, Uzlet, Cömertlik
* “Bir Davranışı Amel Kılan Nedir?” sorusu üzerine beyin fırtınası
|
|
6 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî İkinci Asır-III: Şahıslar, Kavramlar, Meseleler
* Rabia el-Adeviyye (ö. 185), Fudayl b. İyaz (ö. 187), Şakîk-i Belhî (ö. 194)
* İhlâs, Muhabbet, Yakaza, Tövbe, Tevekkül, Rıza
* “Cehennem Korkusu ve Cennet Ümidi: Kulluğun Gayesi Cennet midir?” sorusu üzerine beyin fırtınası
|
|
7 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî Üçüncü Asır-I: Şahıslar, Kavramlar, Meseleler
* Mârûf el-Kerhî (ö. 200), Hâris el-Muhâsibî (ö. 243), Serî es-Sakatî (ö. 251)
* Fütüvvet, Muhâsebe, Murākabe, Îsâr, Fakr
* “Tasavvuf Hakikatleri Elde Etmek İçin Halkın Elindekilerden Ümidi Kesmektir” cümlesinin anlamı üzerine beyin fırtınası
|
|
8 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî Üçüncü Asır-II: Şahıslar, Kavramlar, Meseleler
* Ebû Saîd el-Harrâz (ö. 277), Ebu’l-Hüseyn en-Nûrî (ö. 295) * Cüneyd-i Bağdâdî (ö. 297)
* Tevhîd, Kurb-i Nevâfil Hadisi, Fenâ-Bekā, Mîsāk, Semâ
* “Tevhid Kulun Olmazdan Önceki Hâline Dönmesidir” sözünün anlamı üzerine beyin fırtınası
|
|
9 |
Ara sınav
|
|
10 |
* Ara sınavın değerlendirilmesi
* Vizeye Kadar Olan Dönemin Genel Bir Değerlendirmesi
* “Nefsini Bilen Rabbini Bilir”: Nefs/kendilik üzerine beyin fırtınası
|
|
11 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî Üçüncü Asır-III: Şahıslar, Kavramlar, Meseleler
* Bâyezid-i Bistâmî (ö. 234), Hallâc-ı Mansûr (ö. 309), Ebû Bekir eş-Şiblî (ö. 334)
* Sekr-Sahv, Vecd, Şathiye, İddia
* “Kendimi Tesbih Ederim, Benim Şânım Ne Yücedir” cümlesi bir iddia mıdır sorusu üzerine beyin fırtınası
|
|
12 |
* Tasavvuf Tarihinde Hicrî Üçüncü Asır-IV: Şahıslar, Kavramlar, Meseleler
* Hamdûn el-Kassâr (ö. 271) * Sehl b. Abdullah et-Tüsterî (ö. 283) * Hakîm Tirmizî (ö. 298)
* Melâmet, İşâret, Riyâzet, Velâyet
* “Gayretiyle Ulaşacağını Zanneden Boş Yere Yorulmuştur, Gayret Etmeksizin Ulaşacağını Zanneden Boş Hayal Peşindedir” cümlesinin anlamı üzerine beyin fırtınası
|
|
13 |
* Bir Din Bilimi Olarak Tasavvuf: Konusu, Meseleleri, Yöntemi ve Maksadı
* Tasavvufun İslâm İlim Geleneğindeki Yeri ve Diğer İslâmî İlimlerle İlişkisi
* Cibril Hadisi
* Fıkh-ı Bâtın Olarak Tasavvuf
* “Tasavvuf Fıkıh mıdır?” sorusu üzerine beyin fırtınası
|
|
14 |
*Sûfîlerin Bilgi Anlayışı
* Bilginin İmkânı ve Temel Konular
*Bilgiyle İlgili Temel Kavramlar ve Sorunlar
*İdrak Araçları ve Bilginin Değerlendirilmesi
“Sen Kendini Bilmezsin/Ya Nice Okumaktır”: Okumanın mânâsı üzerine beyin fırtınası
|
|
15 |
* Dönemin Genel Bir Tekrarı/Öğrencilerin Soruları Doğrultusunda Gerekli Konuların Yeniden Îzâhı
* Bir Mesnevî Hikâyesinin Düşündürdükleri: Mesnevî’den seçilen bir hikâye üzerine beyin fırtınası
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|