Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ Üçüncü Düzey SEC209 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FATİH ALTAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Fatih ALTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli on Line
Dersin Amacı Sağlık kuruluşlarındaki bilgisayar ve bilgi teknolojilerinin yapısı ve gerekliliklerini öğrenmek.
Dersin Tanımı Bilgi teknolojilerinin ve bilgi sistemlerinin sağlık sektöründe önemi ve gerekliliklerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği
1 Bilginin tanımı ve bilgi düzeyleri
2 Veri-enformasyon-bilgi dönüşümü
3 Bilgi sistemlerinin tanımı, önemi ve gereklilikleri
4 Hastanelerde bilgi sisteminin kullanımı, önemi ve gereklilikleri
5 Hastane bilgi sistemlerinin kullanım alanları
6 Klinik bilgi sistemleri
7 Yönetim bilgi sistemleri ve stratejik karar destek sistemleri
8 Ulusal bilgi sistemleri
9 Ara Sınav
10 Ulusal sağlık bilgi sistemleri Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
11 Sağlık-NET uygulaması
12 E-nabız, tele-tıp, Medula vb. uygulamalar
13 Dijital Hastaneler
14 Dijital Hastaneler
15 Hastane bilgi sistemlerinde etik
16 Hastane bilgi sistemlerinde etik
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanıma ve ilişkilendirebilme.
2 Ulusal ve uluslararası bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olma
3 Elektronik sağlık kayıtlarını kavrama
4 Sağlık hizmetlerinde kullanılan bilgi teknolojilerini kavrama
5 Sağlık Bilişiminde Güvenlik Konusunu kavrama ve uygulama
6 Sağlık Bilişiminde Mahremiyet ve Yasal Konuları kavrama ve uygulama
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknoloji alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Tarımsal Biyoteknoloji uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar