Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Üçüncü Düzey KTS 500 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli DERS ANLATIMI, SUNUMLAR, OKUMALAR, BİREYSEL ÇALIŞMALAR
Dersin Amacı KENTSEL TASARIM YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA TEZ HAZIRLAYACAK YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BELİRLEDİKLERİ BİR KONUDA BİLİMSEL RAPOR HAZIRLAMALARINI SAĞLAMAK İÇİN GEREKLİ YÖNTEMLERİ ÖĞRETMEKTİR.
Dersin Tanımı ÖĞRENCİLERİN TEZ HAZIRLAMAYI DÜŞÜNDÜKLERİ SORUN ÇERÇEVESİNDE KONU BELİRLEME, LİTERATÜR TARAMA, ANALİZ, DEĞERLENDİRME, BİLİMSEL MAKALE YAZIM TEKNİKLERİNİ ÖĞRETMEK

Dersin İçeriği
1 DERSİN VE DERS AMAÇLARININ TANITIMI
2 SEMİNER KONUSU ÖNERİLERİNİN TESPİTİ
3 SEMİNER KONUSUNUN BELİRLENMESİ
4 LİTERATÜR ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ (I)
5 LİTERATÜR ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ (II)
6 ALAN ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ(I)
7 ALAN ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ(II)
8 SEÇİLEN KONU ÜZERİNE ARAŞTIRMA (I)
9 SEÇİLEN KONU ÜZERİNE ARAŞTIRMA (II)
10 ÖĞRENCİ SUNUMLARI (I)
11 ÖĞRENCİ SUNUMLARI (II)
12 SUNUMLARA İLİŞKİN GERİ BİLDİRİMLER
13 ÖĞRENCİ SUNUMLARI (III)
14 ÖĞRENCİ SUNUMLARI (IV)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 BİLİMSEL ARAŞTIRMAYA GİRİŞ
2 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
3 SUNUM HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
4 LİTERATÜR ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
5 ALAN ARAŞTIRMASI TEKNİKLERİ(I)
6 BİLİMSEL MAKALE YAZIMI
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 25 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar