Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ ÖNASYA ÇİVİ YAZILI HUKUKU II Üçüncü Düzey TAR 672 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Anadolu'da ilk defa bir büyük devlet kuran Hititler nasıl bir kanun anlayışına sahip olmuştur. onların kanun anlayışı kısas esasına göre mi yoksa ağır cezalar mı öngörüyordu. Hitit kanunlarının içeriği, özelliği, batı Yunan ve Roma hukukuna etkisi oldu mu araştırılacak.
Dersin Tanımı Hitit kanunları ilk defa ne zaman yazıldı, nereden yararlanıldı, ne tür cezalar öngörüldü. Hitit kanunlarında medeni hukuk, ticaret hukuku, özel hukuk var mıdır. bunlara cevap aranacak.

Dersin İçeriği
1 Hititler ne zaman kanun kanun yazmaya başladılar. Hititlerde adalet ve kanun anlaşışı var mıdır.
2 Telipinu fermanı bir Anayasa mıdır?
3 Panku meclisi bir tür yasama meclisi midir yoksa danışma meclisi midir
4 ilk defa Kanunlar hangi kral zamanında yazdırılmıştır.
5 Hitit kanunlarında sınıf ayrımı gözetildi mi?
6 Hitit kanunlarında aile hukuku nasıldı
7 Hitit kanunlarında tarımla ilgili maddeler nelerdir.
8 Ara sınav
9 Hititlerde Sumer Sami hukukunun özellikleri var mıdır?
10 Hitit kanunlarında kölelik ve kölelerle ilgili kanunlar nelerdir.
11 Hitit hukukunun topluma yansıması nasıl olmuştur.
12 Hitit hukuku yalnızca soyluların bir hukuku mudur.
13 Hitit hukuku batıda ortaya çıkan Yunan ve sonra Roma kanunlarını etkilemiş olabilir mi
14 Hitit hukukuyla Tevrat arasındaki benzerliğin nedeni ne olabilir.
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bu dersin sonunda öğrenciler Eski Anadolu'da nasıl bir hukuk anlayışı olduğunu öğrenmiş olacaklar.
2 bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde ne tür toplumsal sınıflar olduğunu öğrenecekler
3 bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde meşruti bir sitem var mıydı, öğrenmiş olacaklar
4 bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerdeki suç ve ceza kavramı nasıl dı? tazminat mı yoksa kısas mı uygulandığını öğrenecekler
5 bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit kanunlarının Sumer Akad kanunlarından farklı olan ve benzer olan yönleri öğrenmiş olacaklar.
6 bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit toplumunun aile yapısını, miras anlayışını öğrenecekler
7 bu dersin sonunda öğrenciler, Hititlerde tarımın önemini görmüş olacaklar.
8 bu dersin sonunda öğrenciler eski doğu hukukunun batıya etkisi olup olmadığını anlayacaklar.
9 bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit devlet yapısını, kralın halka bakışını öğrenecekler.
10 bu dersin sonunda öğrenciler, Hitit hukukunun günümüze yansımalarını öğrenmiş olacaklar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 2 36
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 18 1 18
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 2 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar