Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZILI ANLATIM 2 Birinci Düzey EDE 204 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe-Ermenice
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Ermenice yazılı anlatım dersi, öğrencilerin yazılı iletişim becerilerini geliştirmeyi ve Ermenice dilinde etkili yazma yeteneklerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin düşüncelerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olacaktır
Dersin Tanımı Ermenice Yazılı Anlatım dersi, öğrencilere Ermenice dilinde etkili yazılı iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Bu ders, yazılı anlatımın temel unsurlarını öğrenerek öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini geliştirmeyi hedefler.

Dersin İçeriği
1 • Yazılı anlatımın önemi
2 • Dersin hedefleri ve beklentileri
3 • Dil bilgisi ve imla kuralları
4 • Noktalama işaretlerinin kullanımı
5 • Farklı yazılı anlatım türleri (deneme, makale, hikaye, mektup vb.)
6 • Her türün özellikleri ve yapılandırılması
7 • Planlama ve taslak oluşturma
8 • Yazma, gözden geçirme ve düzenleme aşamaları
9 Ara Sınav
10 • Yazılı anlatım alıştırmaları
11 • Grup projeleri ve bireysel yazma görevleri
12 • Ermenice dilinde etkili yazılı anlatım becerilerini geliştirmek.
13 • Farklı yazılı anlatım türlerini tanıma ve uygulama yeteneği kazanma.
14 • Yazılı metinleri düzenleme ve gözden geçirme becerisi geliştirmek
15 • Eleştirel düşünme ve yaratıcı yazma yeteneklerini güçlendirmek
16 Tekrar
17 Final Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 • Ermenice dilinde etkili yazılı iletişim kurabilme yeteneği geliştirme.
2 • Farklı yazılı anlatım türlerinde (deneme, makale, hikaye vb.) yazma becerilerini uygulama
3 • Ermenice dil bilgisi ve imla kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme.
4 • Noktalama işaretlerini yerinde ve etkili bir şekilde kullanma becerisi kazanma.
5 • Yazma sürecinin aşamalarını (planlama, taslak oluşturma, gözden geçirme) etkin bir şekilde uygulama.
6 • Yazılı metinleri düzenleyebilme ve geliştirebilme yeteneği kazanma.
7 • Yazılı metinleri analiz etme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
8 • Kendi yazılı çalışmalarını ve başkalarının metinlerini eleştirel bir şekilde gözden geçirme becerisi.
9 • Yaratıcı düşünme ve yazma yeteneklerini geliştirme.
10 • Kendi özgün yazılı eserlerini oluşturabilme yeteneği kazanma

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3 Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5 Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7 Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8 Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9 Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10 Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11 Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15 Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16 Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17 Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18 Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 6 1 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 7 7
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 7 7
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı KRATKIY KURS ARMYANSKOQO YAZIKA
Yardımcı Kaynaklar QAFAR MEHDIYEV

Ders İle İlgili Dosyalar