Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RENK BİLGİSİ VE ENDÜSTRİYEL UYGULAMALAR Üçüncü Düzey TEM 616 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA TUTAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik anlatım
Dersin Amacı Tekstilde renk ölçümünün öneminin anlaşılması. Tekstilde renk kalite ilişkisinin öğrenilmesi
Dersin Tanımı Işık, ışık kaynakları ve ışık etkileşimleri, Renk ölçümü, CIE sistemi ve rengin sayısallaştırılması, Renk sistemleri, Tekstil ürünleri için reçete tahminleri, Reçete doğrulama uygulamaları, Görüntü sistemlerindeki renk uygulamaları, İnsanın görme sistemi, Renk konusundaki son gelişmeler

Dersin İçeriği
1 Işık, ışık kaynakları ve ışık etkileşimleri
2 Rengin ölçümü
3 Rengin karşılaştırılması
4 İleri yansıma ve geçirgenlik esasına göre renk ölçümü
5 Colorimetre ve CIE sistem
6 Renk uzayları ve renk skalaları
7 Tekstilde renk reçete çıkarma
8 Bilgisayar destekli reçete hazırlama
9 Optimum boya seçimleri
10 Lif karışımları için reçeteler
11 Pigment boyalı materyallerde renk uygunluğu
12 Görüntü ekranında renk
13 Gözümüzle nasıl görürüz?
14 Renk konusundaki yenilikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Renkliliğin sayısal olarak ifade edilmesinin anlaşılması
2 CIE Renk sistemleri gelişimi
3 Endüstriyel olarak renk ve öneminin belirlenmesi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 6 30
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 2 4 8
Ara sınavlara hazırlık 5 6 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 7 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 6 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı - Roderick McDonald, Colour Physics for Industry, Society of Dyers and Colourists, 1997 - Richard JD Tilley, “Colour and Optical Properties of Materials”, John Wiley, 1999
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar