Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TERSINE LOJISTIK Birinci Düzey ENM 602 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul bulunmmaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Günümüzdeki, Tersine Lojistik Ağ modelleri ve çözümlerinin yapılması, yeşil lojistik ile arasındaki farkın anlaşılması.
Dersin Tanımı Ürünün farklı sebeplerden dolayı müşteriden üretici ve tedarikçilere doğru malzeme akışının etkin bir şekilde yönetilmesi, ilgili bütün ürün ve parçaların toplanması, sınıflandırılması, değer kazanabileceğe süreçlere yönlendirilmesi, yeniden kullanılması süreçlerinin tasarımı, yönetilmesi ve bunlar için gerekli modellerin oluşturulması ve çözümlenmesi.

Dersin İçeriği
1 Tersine Lojistiğe Giriş ve Genel Bilgilendirme (Anahtar Süreçler, Uygulama Örnekleri), Tersine Lojistik Tarihi ve ilgili Tanımlar, Tersine ve İleri Tedârik Zinciri/Lojistik Karşılaştırmaları
2 Tersine Lojistik Uygulamaları
3 Tersine Lojistik Uygulamaları
4 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Modelleri
5 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Modelleri
6 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Modelleri
7 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Mnodelleri
8 Ara Sınav
9 Model Çözümleri
10 Model Çözümleri
11 Yeşil Lojistik
12 Tersine Lojistik-Yeşil Lojistik Kıyaslaması
13 Proje Sunumları
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri ve tersine lojistik kavramları arasındaki farkın anlaşılması
2 Tersine lojistik ile ilgili ağ tasarımı modelleri ve çözümlerinin anlaşılması
3 Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiği
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 20 60
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Reverse Logistics Network Design: Review & OptimizationOct 11, 2016 by Gül T. Temur and Hür Bersam Bolat
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar