Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TERSINE LOJISTIK Üçüncü Düzey ENM 602 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul bulunmmaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Günümüzdeki, Tersine Lojistik Ağ modelleri ve çözümlerinin yapılması, yeşil lojistik ile arasındaki farkın anlaşılması.
Dersin Tanımı Ürünün farklı sebeplerden dolayı müşteriden üretici ve tedarikçilere doğru malzeme akışının etkin bir şekilde yönetilmesi, ilgili bütün ürün ve parçaların toplanması, sınıflandırılması, değer kazanabileceğe süreçlere yönlendirilmesi, yeniden kullanılması süreçlerinin tasarımı, yönetilmesi ve bunlar için gerekli modellerin oluşturulması ve çözümlenmesi.

Dersin İçeriği
1 Tersine Lojistiğe Giriş ve Genel Bilgilendirme (Anahtar Süreçler, Uygulama Örnekleri), Tersine Lojistik Tarihi ve ilgili Tanımlar, Tersine ve İleri Tedârik Zinciri/Lojistik Karşılaştırmaları
2 Tersine Lojistik Uygulamaları
3 Tersine Lojistik Uygulamaları
4 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Modelleri
5 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Modelleri
6 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Modelleri
7 Tersine Lojistik Ağ Tasarımı Mnodelleri
8 Ara Sınav
9 Model Çözümleri
10 Model Çözümleri
11 Yeşil Lojistik
12 Tersine Lojistik-Yeşil Lojistik Kıyaslaması
13 Proje Sunumları
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri ve tersine lojistik kavramları arasındaki farkın anlaşılması
2 Tersine lojistik ile ilgili ağ tasarımı modelleri ve çözümlerinin anlaşılması
3 Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiği
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 20 60
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Reverse Logistics Network Design: Review & OptimizationOct 11, 2016 by Gül T. Temur and Hür Bersam Bolat
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar