Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BÜYÜK SELÇUKLU TARİHİ II Üçüncü Düzey TAR 2008 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ DR. AYHAN AFŞIN ÜNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ------
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Büyük Selçuklu Devleti''nin siyasi tarihini öğretmek.
Dersin Tanımı Lisans

Dersin İçeriği
1 Melikşah Devri iç isyanlar.
2 Büyük Vezir Nizamülmülk ve Devleti İranlılaştırma Politikası
3 Melikşah'ın ölümü ve Selçuklu Devleti'nin Durumu,
4 Melikşah'ın oğlu Berkyaruk ve Üvey Annesi Terken Hatun arası saltanat mücadelesi.
5 Sultan Berkyaruk Devri.
6 Haçlılarla ve Batinilerle mücadeleler.
7 Berkyaruk ve kardeşi Mehmet Tapar arasındaki saltanat mücadeleleri. Berkyaruk'un ölümü.
8 Sultan Mehmet Tapar Dönemi, Karahanlılar, Gazneliler ve Gürcülerle ilişkiler.
9 ARA SINAVI
10 Mehmet Tapar dönemi iç isyanlar ve Haçlılarla mücadele.
11 Mehmet Tapar'ın ölümü, kişiliği ve devlet adamlığı.
12 Sultan Sencer (Sancar) Dönemi, Karahanlılar, Gazneliler ve Abbasiler ile ilişkiler.
13 Büyük Selçuklu devleti ve Karahıtaylarla ilişkiler, Katvan Savaşı.
14 Sultan Sencer'in Gurlularla mücadelesi. Oğuz İsyanı ve Devletin Yıkılışı.
15 YARIYILSONU SINAVI
16 ---------
17 ----------
18 ------------
19 ----------
20 -----------

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Oğuzların İslamiyet’i kabulünün sonuçlarını değerlendirirler.
2 Büyük Selçuklu Devleti''nin kuruluşundan yıkılışına kadar siyasi tarihini öğrenirler.
3 Büyük Delçuklu Devleti''nin Türk-İslâm ve dünya tarihi içindeki yerini öğrenirler.
4 Büyük Selçuklu Devleti''nin devlet teşkilat yapısını öğrenirler
5 Selçukluların İslamiyete ve islam dünyasına yaptıkları katkıları öğrenirler
6
7 ------------
8 -----------
9 -----------
10 ------------

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mustafa DEMİR; Büyük Selçuklular Tarihi, Sakarya Yayınları, Sakarya 2011, 249 s.
Yardımcı Kaynaklar Osman Turan Selçuklular Tarihi ve Türk islam Medeniyeti,Ötüken yayınları. Mehmet Altay Köymen,Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi,I.II.II.Ciltler,T.T.K.Yayınları. Mehmet Altay Köymen,Selçuklu Devri Türk Tarihi,T.T.K.Yayınları. Ali Sevim-Erdoğan Merçil,Selçuklu Devletleri tarihi,T.T.K.Yayınları. Sergey Grigoroviç Agacanov,Selçuklular,Ötüken Yayınları. Türkler ,Cilt III.,Yeni Türkiye Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar