Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BAHÇE BİTKİLERİNDE BİYOLOJİK ESASLAR Birinci Düzey BB612 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN UZUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Hasan Talha ÜNSAL
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bahçe bitkilerinde, çiçek organlarının yapı ve fonksiyonları, generatif üremenin temel esasları, eşeysel farklılıklar, tozlanma, döllenme, tohum ve meyve oluşum mekanizmaları, partenokarpi, apomiksis, kısırlık ve eşeysel uyuşmazlıklar, meyve tutumunu etkileyen faktörler, bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilmesi gereken hususlar
Dersin Tanımı Bahçe bitkilerinde çiçek yapıları, tozlanma, döllenme, meyve tutumu, meyve tutumundaki olumsuzluklar (kısrlık, uyuşmazlık), partenokarpi, apomiksis mekanizmaları meyve tutumunu etkileyen faktörler ve bahçe tesisinde döllenme biyolojisinin öneminin irdelenmesi

Dersin İçeriği
1 Bitkilerde üreme şekilleri (generatif, vejetatif)
2 Bitkilerde çiçeğin anatomik yapısı ve organları
3 Çiçeklerde ve bitkilerdeki farklı cinsiyet özellikleri
4 Çiçeklerde tozlanma (Kendine tozlanma, yabancı tozlanma, kendileme, melezleme)
5 Döllenme ve takip eden süreçler
6 Meyve oluşum mekanizması, gerçek ve yalancı meyve kavramları
7 Ara sınav
8 Çift tohum - ikiz embriyo oluşumları, boş tohum, abortif tohum, çoklu meyve oluşumu
9 Bahçe Bitkilerinde görülen ve meyve tutumunu engelleyen olaylar (kısırlık ve eşeysel uyuşmazlıklar)
10 Partenokarpi, stenospermokarpi ve apomiksis kavramları
11 Bahçe bitkilerinde çiçek ve meyve dökümleri
12 Meyvecilikte bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilmesi gereken noktalar
13 Bazı bahçe bitkilerinin döllenme biyolojileri bakımından incelenmesi
14 Bazı bahçe bitkilerinin döllenme biyolojileri bakımından incelenmesi
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitkilerde üreme şekilleri hakkında bilgi edinir
2 Çiçeğin yapısı, organları, çiçek ve bitkilerdeki eşeysel farklılıkları öğrenir
3 Tozlanma, döllenme, meyve ve tohum oluşum mekanizmalarını ayrıntılı olarak öğrenir
4 Kısırlık, uyuşmazlık konularını öğrenir
5 Partenokarpi, stenospermokarpi, apomiksis kavramlarını öğrenir
6 Meyvelerde görülen dökümler ve bahçe kurarken döllenme biyolojisi açısından dikkat edilecek noktaları öğrenir
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 6 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar