Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NEFESLİ ÇALGILAR I İkinci Düzey MÜZ305.5 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. ALİ ÖZDEK, CANER BULŞU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Ders, toplu çalma teknikleri ile alıştırmaları, değişik dönem ve üsluplarda Türk ve Dünya müziği örneklerini seslendirme, orkestra literatürü ile birlikte müzik yapma yöntem ve tekniklerini kapsar. Genelde yaylı ve nefesli enstrümanlardan oluşan bu toplulukta Türk ve Dünya bestecilerinin eserleri, parça, piyes ve diğer biçimli müzik seslendirilmektedir.
Dersin Tanımı Öğrenci Orkestrası ders içeriği öğrencilerin birlikte müzik yapma ve diğer müzik topluluklarında ortak çalışma becerisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği
1 Türk ve dünya literatüründen uygun düet, trio; quartet v.b. eserleri çalışarak birlikte ve uyum içerisinde müzik yapmak.
2 Entonasyonu doğru kullanmak ve korunmasını sağlama çalışmaları yapmak.
3 Tek başına ve grup içinde sorumluluk alma, disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak
4 Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirmek
5 Grup çalışmaları
6 Parçaların nüanslarla birlikte çalınması.
7 Parçaların hız terimleri uygulanarak çalınması.
8 Vize Sınavı Haftası
9 Vize Sınavı Haftası
10 Çeşitli dönemlerden seçilmiş eserlerin deşifresi
11 Grup çalışmaları
12 Eserin nüanslar ve hız terimlerinin uygulanarak çalınması.
13 Grup çalışmaları
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Müzik yoluyla öğrencilerin müzik zevkini, anlama dinleme ve yaratma gücünü geliştirme.
2 Ulusal ve evrensel müziği tanıma. Orkestrayla müziksel duyarlığı, düşünmeyi ve yorumlamayı geliştirme.
3 - Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilme.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 12 48
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TÜRK VE DÜNYA BESTECİLERİNDEN ODA MÜZİĞİ İÇİN ESERLER.
Yardımcı Kaynaklar TÜRK VE DÜNYA BESTECİLERİNDEN ODA MÜZİĞİ İÇİN ESERLER.

Ders İle İlgili Dosyalar