Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ Üçüncü Düzey EM 306 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Necmi TAŞPINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Haberleşme ile ilgili temel bilgilerin ve haberleşme sistemlerinin frekans domeni analizinde kullanılan matematiksel araçların verilmesi, temel modülasyon konularının anlatılması.
Dersin Tanımı Haberleşme sistemlerinde temel kavramlar, üstel ve Fourier serileri, Fourier dönüşümü, Güç spektrumu, özilişki ve karşı-ilişki fonksiyonları, lineer sistemlerden işaretlerin iletimi, Modülasyon ve çeşitleri

Dersin İçeriği
1 Haberleşme sistemlerinde temel kavramlar
2 İşaretlerin ve sistemlerin sınıflandırılması
3 Üstel Fourier serileri
4 Trigonometrik Fourier serileri
5 Fourier dönüşümü
6 Güç spektrumu, özilişki ve karşı-ilişki fonksiyonları
7 Doğrusal sistemlerden işaretlerin iletimi
8 Modülasyon kavramı ve çeşitleri
9 Taşıyıcısı bastırılmış çift yan band modülasyonu
10 Taşıyıcısı bastırılmış tek yan band modülasyonu
11 Büyük taşıyıcılı çift yan band modülasyonu, Artık yan band modülasyonu
12 Faz modülasyonu
13 Frekans modülasyonu
14 Frekans demodülasyonu
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 6 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Analog Haberleşme, Ahmet Hamdi KAYRAN, Sistem yayınları, 1991.
Yardımcı Kaynaklar • İletişim Kuramı, Haluk Derin, Murat AŞKAR, ODTÜ yayınları, 1982. • Modern Digital and Analog Communication Systems, B.P. Lathi, Oxford University Press, New York,1998. • Communication Systems, A.B. Carlson, Mc Graw Hill Book Company, New York, 1986.

Ders İle İlgili Dosyalar