Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FUSUSU'L-HİKEM VE ŞERHLERİ İkinci Düzey TİB 624 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. Osman Nuri KÜÇÜK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. MEsut Sandıkçı
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Fususul Hikem Şerhleri üzerinden nazari tasavvufun sorunlarına muttali olmak
Dersin Tanımı Fususul hikem şerihleri olan Cendi, Kaşani, Konevi ve Kayseri'nin fusus şerhlerinin okunmasına yönelik bir ders.

Dersin İçeriği
1 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Mukaddimelerinin karşılaştırılması
2 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Âdem(a.s) fassının karşılaştırılması
3 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Âdem(a.s) fassının karşılaştırılması
4 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Âdem(a.s) fassının karşılaştırılması
5 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Şit (a.s)fassının karşılaştırılması
6 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Şit (a.s)fassının karşılaştırılması
7 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Nuh(a.s)fassının karşılaştırılması
8 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Nuh(a.s)fassının karşılaştırılması
9 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin İdris(a.s)fassının karşılaştırılması
10 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin İbrahim (a.s)fassının karşılaştırılması
11 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin İsa (a.s)fassının karşılaştırılması
12 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin İsa (a.s)fassının karşılaştırılması
13 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Muhammed (a.s)fassının karşılaştırılması
14 Cendi, Kaşani ve Davud Kayseri'nin Fusus Şerhinin Muhammed (a.s)fassının karşılaştırılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İbn Arabiyle tasavvuf tarihinde metafizik dönemin başlaması
2 İbn Arabi'nin metafizik düşüncesinin anlaşılması
3 İbn Arabi şarihlerinin tanınması
4 Metafizik meselelerin aslı kaynaklardan okunması becerisinin kazanılması
5 Nazari tasavvufun Şarihlerle birlikte sistemleşmesini görmek
6 Şarihler arasındaki düşünce farklılıklarını mukayese edebilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cendi, Şerhi Fususul Hikem, Tahk: Aştiyani, İran; Kaşanai, Şerhi fususul Hikem, Mısır, Davud Kayseri, Şerhi Fususul Hikem, Aştiyani, İran.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar