Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEKRETER TEKNİKLERİ-II İkinci Düzey TDS 256 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ders anlatımı, sunum, soru cevap yöntemleriyle kavratma.
Dersin Amacı Öğrencileri bilişsel, duyuşsal ve fiziksel mesleğe hazırlamak. Sekreterlik mesleğinin gereklerini doğru, eksiksiz ve hızlı olarak yerine getirebilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Sekreterlik mesleğinin kavramsal çerçevesini, türlerini, gerekliliklerini ve iş akışında uygulanması gereken tekniklerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Sekreterlikte örgütsel ve yönetsel iletişim.
2 Sekreterin Sözlü iletişim becerisi.
3 İletişimde beden dilinin kullanılması.
4 Sunum türleri ve hazırlama Teknikleri.
5 Sunum da izlenecek aşamalar.
6 Toplantı organizasyonu.
7 Sekreterin toplantı yönetimi becerileri.
8 Seyehat Organizasyonu.
9 Sekreterin Seyahat organizasyonu becerileri.
10 Sekreterlikte ziyaretçi ağırlama teknikleri.
11 Sekreterin randevu düzenleme becerileri.
12 Sekreterlikte insan ilişkileri ve Protokol kuralları
13 Protokol kurallarının uygulanması
14 Mesleki örgütler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Örgütsel ve yönetsel ilişkilerde sözlü, yazılı ve beden dili ile iletişim becerisini kullanabilir.
2 Her türlü Sunumu kullanılacak yöntem ve araçlara uygun olarak hazırlayıp yürütebilir.
3 Her türlü toplantıyı tür, konu, mekan ve katılımcılara uygun olarak düzenleyip yürütebilir.
4 Yönetimin istediği doğrultuda seyahat organize edebilir.
5 Örgüte gelen konukları genel nezaket ve protokol kurallarına göre ağırlayabilir.
6 Ofisteki randevuları yönetebilir.
7 Örgütsel iletişimde protokol kurallarını bilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1 - TENGİLİMOĞLU, D, Çıtak, N, Yönetici ve Tıp Sekreterliği, Seçkin , 2003
Yardımcı Kaynaklar 2 - TENGİLİMOĞLU, D, Çıtak, N, Tıbbi Sekreter. , 2009 seckin 3 -. Tarhan, M, Sekreterlik bilgi, Seçkin, 2006 4. Tutar, H, Başpınar. N. Altınöz, M, Sekreter El Kitabı, Seçkin, 2007 5. Tutar, H, Yönetici Sekreteri, Nobel, 2007.

Ders İle İlgili Dosyalar