Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LABORATUVAR ORGANİZASYONU-I Üçüncü Düzey VGB 530 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM GÜLTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik açıklama uygulama, soru-cevap, danışma, sunum, laboratuvar uygulamaları
Dersin Amacı Multidisipliner yaklaşımla laboratuvar ortamlarında toplam kalite yönetimi prensipleri çerçevesinde laboratuvar çalışma kurallarının oluşturulmasından deney materyallerinin alınımından deney sonuçlarının sunulduğu tüm sürecin organize edilmesi ve düzenin sürdürülmesi için gerekli kural ve uygulama becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin Tanımı Laboratuvar düzeni, ekipman seçimi, kalite kontrol süreçleri, stok yönetimi, zaman planlaması, belge düzenleme, iş akışları ve laboratuvar güvenliği gibi konuları kapsar.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvar çalışma kuralları
2 Laboratuvarda kalite yönetim sistemleri
3 Laboratuvar çevresel koşullarının temini
4 Çalışma ortamı düzen ve temizliği
5 Lab. organizasyonu, çalışanların yetki ve sorumlulukları
6 Ara sınav
7 Dökümantasyon; Standartlar, talimatlar ve iş akışları
8 Laboratuvar organizasyonunu etkileyen faktörler
9 Deney materyallerinin toplanması ve laboratuvara taşınması
10 Sarf malzeme istemi ve yönetimi
11 Ekipman bakım ve onarımının temini
12 Kalite kontrol ve değerlendirme
13 Laboratuvar enformasyon sistemi ve laboratuvar içi iletişim
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Laboratuvar Organizasyonu ve Yönetimini Anlayabilme
2 Ekipman Seçimi ve Yerleşim Becerisi Kazanma
3 Laboratuvar Güvenliğini Sağlayabilme
4 Kalite Kontrol Süreçlerini Yürütme
5 Stok Yönetimi ve Malzeme Planlaması
6 Zaman Yönetimi ve Planlama Becerisi Geliştirme
7 Belgeleme ve Kayıt Tutma Becerisi Kazanma
8 Laboratuvar İş Akışlarını Optimize Etme
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı The NTL Handbook of Organization Development and Change: Principles, Practices, and Perspectives, 2nd Edition by Brenda B. Jones (Author), Michael Brazzel (Author)
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar