Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KANATLI HASTALIKLARINDA KULLANILAN İMMUNOLOJİK YÖN İkinci Düzey VMB 644 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEÇİL ABAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik ve pratik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Kanatlı hastalıklarının teşhisinde kullanılan çeşitli testleri öğrenmek ve uygulamaktır.
Dersin Tanımı Kanatlı Hastalıklarında Kullanılan İmmunolojik Yöntemler

Dersin İçeriği
1 Kanatlı hastalıklarında serolojik ve immunolojik teşhis
2 Primer bağlanma testler
3 Sekonder bağlanma testleri
4 Lam aglutinasyon testleri
5 ETY ye ekim metotları
6 ETY de canlılık muayenesi
7 ETY den corioallantoik sıvının toplanması
8 HA testi
9 HI testi
10 HA VE HI testinin uygulaması
11 ELISA tekniği
12 ELISA’nın uygulanması
13 Agar jel presipitasyon(AGP) testi
14 AGP nin uygulanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanatlı hastalıklarının teşhisinde kullanılan serolojik testleri öğrenmek ve uygulamak
2 Aglütinasyon testlerini yapmak ve kavramak
3 Embriyolu tavuk yumurtasını incelemek, inokulasyon yapmak ve inokulum toplamak
4 HA ve HI testini öğrenmek ve uygulamak
5 ELISA testini öğrenmek ve uygulamak
6 Agar jel presipitasyon (AGP) testini öğrenmek ve uygulamak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmmunoloji: Diker, K.S. 1998: Medisan Yayınevi, Ankara. İmmunoloji: Arda, M., Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Diker, K.S. 1998. Medisan Yayınevi, Ankara,
Yardımcı Kaynaklar Kanatlı Hayvan Hastalıkları:Arda, M., Minbay, A., N., Aydın, Akay, Ö., İzgür, M., Yardımcı, H.,Esendal, Ö.M., Erdeğer, J., Akan, M., 2002., MEDİSAN. Diseases of Poultry: Saif Y.M. 2003:, 11th Edition, Iowa State University Pres, Ames, Iowa, USA. Avian Immunology: Davison F., Kaspers B.,Schat K.A.,2008. Academic Press. UK. Pathogenesis of Bacterial Infections in Animal. Gyles C.L., Prescott J.F., Songer J.G., Thoen C.U. Third edition. 2004 Blackwell Publishing.

Ders İle İlgili Dosyalar