Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA KAYNAKLI MAYALAR VE MİKOTOKSİJENİK FUNGUSLARI Üçüncü Düzey KVBH 527 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı insan sağlığı açısından risk oluşturabilecek gıda kaynaklı funguslar ilgili genel bir çerçeve oluşturmaktır.
Dersin Tanımı Bu derste gıda kaynaklı funguslar, sınıflandırılmaları ve mikotoksijenite gibi konulara değinilir.

Dersin İçeriği
1 Küflerin ekolojisi, sınıflandırılması, morfolojisi ve gelişme parametreleri
2 Gıdalarda sık rastlanan küfler ve gıda bozulmalarında küfler önemi
3 Küflerin primer metabolitleri
4 Küflerin sekonder metabolitleri, mikotoksinler ve mikotoksijenik küfler
5 Penicillium toksinleri
6 Aspergillus toksinleri
7 Fusarium toksinleri
8 Alternaria toksinleri ve diğer toksinler
9 Gıdalardan mikotoksinlerin belirlenmesi
10 Mikotoksin detoksifikasyon yöntemleri
11 Küf gelişimini etkileyen faktörler
12 Gıda maddelerinden küflerin izolasyonu, tanımlanması ve sayımı
13 Gıda endüstrisinde kullanılan küfler
14 Küf kültür kolleksiyonları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Küflerin tanımı, sınıflandırılması ve morfolojisi
2 Gıdalarda sık karşılaşılan küfler ve gıda bozulmalarında küfler
3 Mikotoksijenik küfler ve mikotoksinleri hakkında bilgiler öğrenmek
4 Gıdalardan küf izolasyon ve tanımlama
5 Gıdalarda mikotoksinleri belirleme
6 Küf starter kültürleri ile fermente gıdalar üretiminde kullanılan küfler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Krogh, P. 2000. Mycotoxins in food. Academic Press, NY

Ders İle İlgili Dosyalar