Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEĞER FELSEFESİ İkinci Düzey FEL 536 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri lisan eğitiminin etik ve etikle alakalı dersler
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Musa Duman
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli sözel sunum ve tartışma
Dersin Amacı değer probleminin tartışılması
Dersin Tanımı değer düşüncesinin felsefi incelemesi

Dersin İçeriği
1 değer kavramı ve temel sayıltıları 1
2 değer kavramı ve temel sayıltıları 2
3 modern felsefe ve değer
4 kant 1
5 kant 2
6 Husserl, Hartman ve Scheler 1
7 Husserl, Hartman ve Scheler 2
8 Husserl, Hartman ve Scheler 3
9 Nietzsche 1
10 Nietzsche 2
11 Nietzsche 3
12 Heidegger''in değer eleştirisi 1
13 Heidegger''in değer eleştirisi 2
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 değer kavramının problematize edilmesi
2 kavramın kökeninin anlaşılması
3 modern bilinçte değer kavramının yeri
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5 Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15 Felsefi literatüre katkıda bulunur
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 15 135
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar