Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MALİYE ARAŞTIRMALARI METODOLOJİSİ İkinci Düzey MLY 515 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET AYSU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET AYSU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik - Uygulamalı
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilere birilmsel araştırma süreci hakkında bilgi verilmesi ve sosyal bilimlerde bilimsel araştırma için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Tanımı Bu derste bilim felsefesi ve bir bilimsel araştırmanın hazırlanması konuları üzerinde durulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Bilim Felsefesi''nde Temel Kavramlar: Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem
2 Bilimsel araştırmanın aşamaları, kaynak tarama süreci
3 Kaynakların toplanması, makale analizinin tanımı ve türleri
4 Veri türleri, verilerin sınıflandırılması ve sosyal bilimlerde veri toplama araç ve süreçleri
5 Ulusal ve uluslararası veri kaynakları
6 Verilerin görselleştirilmesi
7 Araştırmanın bölümleri ve ön rapor hazırlama
8 Ara sınav
9 Bilimsel Çalışmalarda Biçimsel Yapı
10 Araştırmalarda kaynak gösterme
11 Bilimsel etik, intihal
12 Kaynakça hazırlama
13 Bilgisayar destekli sunum hazırlama
14 Araştırma projelerinin sunumu
15 Araştırma projelerinin sunumu
16 Final Sınavları
17 Final Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Bir bilimsel araştırma yapılırken takip edilmesi gereken aşamalar hakkında bilgi sahibi olacak,
2 Kaynak tarama ve bilgiye ulaşma yollarını öğrenecek,
3 Bilimsel etik kurallarına uygun araştırma yapma yeteneği kazanacak,
4 Belli bir konuda araştırma yaparak rapor sunabilecek,
5 Yazarak düşünme becerisini geliştiecek,
6 Alanıyla ilgili bir araştırma sorusu belirleyerek bir araştırma proje önerisi hazırlayarak bilimsel araştırma yapma deneyimine sahip olacaktır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yıldız, Rıfat; Yıldırım, Ertuğrul, (2010), Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Seyidoğlu H. (2009), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar