Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OYUN TEORİSİ Üçüncü Düzey İKT 585 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere “oyun teorisini” ve stratejik düşünme, ve dolayısıyla hareketi, iktisattan örneklerle tanıtıp, değişik alanlara nasıl uygulama yapılabileceğini göstermektir. Derse ait örnekler daha çok mikro-iktisat ağırlıklıdır.
Dersin Tanımı Stratejik düşünme, Tam bilgi ve eksik bilgi altında oyunlar

Dersin İçeriği
1 Stratejik Düşünme, Oyun Nedir?
2 Tam Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar Giriş: Eş-anlı Hareket ve Normal Biçimli Oyunlar
3 Tam Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar II: Domine edilmiş ya da Başat-altı Stratejiler
4 4. Hafta: Tam Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar III: Nash Dengesi ve dengenin bulunuşu
5 Tam Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar IV: İktisat Uygulaması; Cournot ve Bertrand Modelleri
6 Tam Bilgiye Dayalı Statik Oyunlar V: Olasılık, Beklenen Getiri, Karışık Stratejiler ve Nash Dengesi
7 ARASINAV
8 Tam Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlara Giriş, Sıralı Hareket Oyunları ve Oyun Ağacı Kavramı
9 Tam Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Alt Oyunlarda Nash Dengesi, Stackelberg Modeli
10 Tam Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: İki Aşamalı ve Tekrarlanan Oyunlar.
11 Tam Bilgiye Dayalı Dinamik Oyunlar: Pazarlık ve İşbirliği Modelleri
12 Eksik Bilgiye Dayalı Oyunlara Giriş
13 Eksik Bilgiye Dayalı Oyunlar II: Sinyal Oyunları
14 Eksik Bilgiye Dayalı Oyunlar III: İktisat UygulamalaR
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Oyun Teorisinin temel kavramlarını ve notasyonunu tanımlar.
2 Statik oyunlar ve nash dengesini inceler.
3 Dinamik oyunları anlar ve uygulamalarını yapar.
4 Tekrar eden oyunları inceler.Pazarlık oyunlarını tanımlar.
5 Statik bayesian oyunları inceler.Dinamik bayesian oyunları açıklar.Karmaşık strateji engesini değerlendirir.
6 Basit düzeydeki niceliksel tekniklerin mikro iktisadi sorunların analizinde kullanma yeteneğine sahip olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözümler üretebilmek
2 Yerel, ulusal ve uluslar arası düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek
3 İktisat anabilim dalını oluşturan İktisat Teorisi, İktisat Politikası, İktisadi Gelişme ve Uluslar arası İktisat bilim dallarında uzmanlık bilgisine sahip olmak
4 Ekonomik sorunları matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik modellere dönüştürebilmek
5 Matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri, iktisadi problemleri çözüme kavuşturabilmek amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
6 İktisat literatürünü İngilizce olarak takip edebilmek, iktisadi araştırmaları İngilizce yazabilmek ve sunabilmek
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 8 4 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel kaynak: Gibbons, Robert: “Game Theory for Applied Economist”, Princeton University Pres., 1992.
Yardımcı Kaynaklar 1) Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, 2004; 2) Rasmusen, Eric, “Games and Information”, 2001; Kitap için Link: http://www.rasmusen.org/GI/download.htm, Kreps, David “Game Theory and Economic Modelling Clarendon Lectures on Economics”, Oxford University Pres, 1990

Ders İle İlgili Dosyalar