Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Üçüncü Düzey NHEM563 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLSÜM NİHAL GÜLESER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif anlatım
Dersin Amacı Bu dersin amacı;cerrahi hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, bakış açısı oluşturmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders sağlıklı ya da cerrahi hastalıklarına ilişkin sorunu olan erişkin bireyin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak kavram ve konuları inceler

Dersin İçeriği
1 Giriş, ders hakkında genel bilgiler, dersin hedeflerinin açıklanması
2 Oral beslenemeyen cerrahi hastasının bakım yönetimi
3 Akılcı ilaç uygulamaları
4 Kan ve kan ürünlerinin uygulanmasında hemşirenin görevleri
5 Obez hastalara uygulanan cerrahi girişimlerde hemşirelik bakımı
6 Cerrahi hastasının sağlık eğitimi ve taburculuğa hazırlanması
7 Olgularla cerrahi girişim örneklerinde hemşirelik bakım modelleri
8 Olgularla cerrahi girişim örneklerinde Vaka yönetİmi
9 EKG Yorumu ve Kardiyak Monitarizasyon
10 Geriatrik hastalarda cerrahi girişimler ve hemşirelik uygulamaları
11 Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik
12 Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği
13 Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı
14 Acil Servis Hemşireliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Oral beslenemeyen cerrahi hastasının bakım yönetimini açıklayabilmek
2 Kan ve kan ürünlerinin uygulanmasında hemşirenin görevlerini tanımlayabilmek
3 Obez hastalara uygulanan cerrahi girişimlerde hemşirelik bakımını açıklayabilmek
4 Geriatrik hastalarda cerrahi girişimler ve hemşirelik uygulamalarını açıklayabilmek
5 EKG Yorumlayabilmek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 3 8 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı SCHWARTZ SURGERY TEXTBOOKS
Yardımcı Kaynaklar Seminer konularına ilişkin ulaşıbilen tüm güncel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar