Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİZİ UZAYLARI-II Birinci Düzey MAT 548 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin Amacı Dizi uzayları ile ilgili temel kavramları vermek ve toplanabilme metodlarının ortalamalarını incelemektir.
Dersin Tanımı Dizi uzaylarında matris dönüşümleri, özel matris metotları, Riesz ortalaması, Nörlund ortalaması, Euler ortalaması, Haussdorf ortalaması, Hölder’s ortalaması, Cesaro ortalaması, matris metodlarının tutarlılığı, Schur matrisi, Cesaro matrisi, Hölder matrisi.

Dersin İçeriği
1 Dizi Uzaylarında Matris Dönüşümleri
2 Özel Matris Metotları
3 Riesz Ortalaması
4 Nörlund Ortalaması
5 Euler Ortalaması
6 Hausdorff Ortalaması
7 Hölder Ortalaması
8 ARA SINAV
9 Cesaro Ortalaması
10 Matris Metotları arasındaki İlişkiler
11 Matris Metotlarının Tutarlılığı
12 Schur Matrisi
13 Cesaro Matrisi
14 Hölder Matrisi
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matris dönüşümlerini öğrenir.
2 Riesz, Nörlund, Euler, Hausdorff ortalamalarını öğrenir.
3 Matris metotları arasındaki ilişkiyi öğrenir.
4 Matris metotlarının tutarlılığını öğrenir.
5 Schur matrisini öğrenir.
6 Cesaro ve Hölder matrislerini öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı R. E. Powell,Summability Theory and Application
Yardımcı Kaynaklar S. M. Shah, Prentice-Hall of India Private Limited, 1988

Ders İle İlgili Dosyalar