Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM PROGRAMLARININ FELSEFİ VE İDEOLOJİK TEMELLERİ İkinci Düzey EGB 612 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim programlarının felsefe ve ideolojik temellerine ilişkin görüş geliştirmek, farklı felsefi ve ideolojik akımların eğitim programlarıyla ilişkisini oryata koymaktır.
Dersin Tanımı Bu ders; ideoloji ile felsefenin eğitim prpgramlarıyla ilşikisi, ideolojik ve felsefi akımların eğitim programlarıyla ilişkini ele almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar
2 Temel kavramlar
3 İdeoloji ve eğitim
4 İdeoloji ve eğitim programları
5 İdeoloji ve eğitim programları
6 İdeolojik akımlar ve eğitim görüşleri
7 İdeolojik akımlar ve eğitim görüşleri
8 Felsefe ve eğitim ilişkisi
9 Felsefe ve eğitim programları ilişkisi
10 Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
11 Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
12 Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
13 Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
14 Felsefi akımlar ve eğitim görüşleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim, felsefe ve ideoloji ile ilgili temel kavramları bilme.
2 Eğitim programları ve ideoloji arasındaki iliyi açıklama.
3 Eğitim programları ve felsefe arasındaki ilişkiyi açıklama.
4 Farklı ideolojilerin eğitim görüşlerini değerlendirebilme.
5 Felsefi akımların eğitşm anlayışlarını analiz edebilme.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 3 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 6 7 42
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Güçlü, M. (2023). Eğitim Felsefesi, Pegem yayınları, Ankara. 2-, Gutek, G. (2021). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ütopya Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar