Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE SEÇİLMİŞ METİNLER II Birinci Düzey D-ULS414 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Selected Readings in International Relations I
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİL TANRIÖVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uluslararası İlişkilerde Seçilmiş Metinler II dersi bilimin gelişmesine öncelik etmiş ve çoğunlukla Uluslararası İlişkiler’de savaş, barış ve işbirliği gibi konular üzerine çalışamları olan düşünürlerin çalışmaların incelendiği ULS 413 dersinin devamı niteliğinde olup, temel olarak öğrencilere ana akım alternatifi olan yaklaşımlar ve çalışmaları tanıtmayı amaç edinmektedir. Öğrencilere bu yaklaşım ve çalışmaları analitik bir biçimde incelemelerinde yardımcı olacaktır.
Dersin Tanımı Bu derste incelenecek olan çalışmalar Uluslararası İlişkiler biliminde geniş teorik ve ampirik tartışmalara kapı açan ve öğrencilere ileri seviyede araştırma yapma konusunda yol gösterici olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin temel uluslararası ilişkiler bilgi ve becerilerini hem akademik çalışamlarında hem de politika üretimi konusunda bir adım öteye götürmelerinde yardımcı olacak okumalar ve ders içerikleri öğrencilerin dünya siyasetinin karmaşık yapısına farklı bakış açılarından yaklaşmalarında yardımcı olacaktır.

Dersin İçeriği
1 Uluslararası İlişkilerde Ana Akımın Öncü Metinleri Genel Tekrar
2 Uluslararası İlişkilerde Analitik Yöntemler
3 Uluslararası İlişkilerde Analiz Seviyesi ve Birimi Tartışmaları
4 Uluslararası İlişkilerde Kısıtlı Yer Bulan Alternatif Yaklaşımlar I
5 Uluslararası İlişkilerde Kısıtlı Yer Bulan Alternatif Yaklaşımlar I
6 Yapısal Realizm Ötesi Realistler
7 Uluslararası İlişkilerde Eleştirel Teorinin Ampirik Çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Uluslararası İlişkilerde Sosyal İnşacı Yaklaşımlar
10 Uluslararası İlişkilerde Sosyal İnşacı Ampirik Çalışmalar
11 Uluslararası İlişkilerde Feminist Yaklaşımların ve Ana Akım Yaklaşımlar
12 Uluslararası İlişkilerde Feminist Yaklaşım ve Ampirik Çalışmalar
13 Uluslararası İlişkilerde Post-Yapısalcı Yaklaşımdan Disiplinin Analizi
14 Uluslararası İlişkiler ve Post-Kolonyalizm
15 Uluslararası İlişkiler ve Tarihsel Sosyoloji
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Akademik çalışmaların disiplin açısından önemi ve bilgi üretimindeki rolleri hakkında fikir sahibi olur
2 Disiplindeki epistemolojik ve ontolojik tartışmalar doğrultusunda disiplinin gelişimi hakkında fikir sahibi olur.
3 Realpolitik olayların analizi için gerekli olan kavramsal ve kuramsal çeşitlilik için disipliner alt becerilini geliştirir.
4 Politika analizi ve üretimine temel olacak şekilde gerekli alt yapıyı oluşturur.
5 Disiplindeki önde gelen araştırmacıların argümanlarını analitik biçimde irdeleme becerisi kazanır.
6 Yol gösterici nitelikteki çalışmalar sayesinde ileri seviye araştırma becerileri geliştirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uluslararası İlişkilerde Anahtar Metinler İstanbul: Uluslararası İlişkiler Kütüphanesi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar