Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI V (VİYOLONSEL) Üçüncü Düzey MÜZ309.8 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR.AYNA ISABABAYEVA, YRD.DOÇ.DR. Levent DEĞİRMENCİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Derste viyolonsel icrasında teorik ve pratik bilgileri verilmektedir
Dersin Tanımı Viyolonsel çalma sanatı ve kültürünün öğretilmesi

Dersin İçeriği
1 Üç-dört oktavlı gam. Sağ el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt.Dört-beş pozisyonlu alıştırma.
2 Üç-dört oktavlı gam(detache). Sağ ve sol el için alıştırma. İki,üç etüt.
3 Üç-dört oktavlı gam 2-4-8 legato. Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt.
4 Üç-dört oktavlı gam 2-4-8 legato. Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma.
5 Üç-dört oktavlı gam farklı yaylarla.
6 Üç-dört oktavlı gam 2-4-8 legato. Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt.
7 Üç-dört oktavlı gam 2-4-8 legato. Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt ya da Bach’ın süitinden 2 bölüm.
8 SINAV HAFTASI
9 SINAV HAFTASI
10 Sağ el tekniği için alıştırma. Farklı tekniği için iki parça. Sonattan bir bölüm.
11 Sol el tekniği için alıştırma. İki parça. 2-4-8 legato çalışması.
12 İki parça .Farklı tekniği için iki etüt.
13 Doğru intonasyon için alıştırma. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
14 Eşlikle icra teknikleri. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
15 Final programı: 2,3 parça veya sonattan 1-2 bölüm.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sağ ve sol elleri tekniklerinin gelişmesi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Marderovsky's Cello School, Suzuki's Cello School
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar