Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜZEY MODELLEME METOTLARI Birinci Düzey MM 433 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖRV. ÖZKAN ÖZMEN
Dersin Veriliş Şekli Bilgisayar ile uygulamalı eğitim.
Dersin Amacı Bilgisayar Destekli Tasarımda Yüzey modelleme metotlarının öğrenilmesi ve uygulamalar yapılması.
Dersin Tanımı Yüzey Modelleme Metotlarının öğrenilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği
1 Yüzey modelleme metotları hakkında genel bilgi.
2 Tanımlı noktalardan geçen yüzey modeller oluşturma yöntemleri.
3 Kutup noktalarından geçen yüzeyler oluşturma yöntemleri.
4 Nokta bulutlarından yüzey oluşturma yöntemleri.
5 Ruled yüzeyler tanımlama.
6 Eğri ve eğri parçaları ile serbest şekilli yüzeyler oluşturma yöntemleri.
7 Süpürme yöntemleri ile yüzey oluşturma.
8 N-Sided yüzey tanımlama.
9 Taranmış verilerden yüzey oluşturma.
10 Farklı geometrik şekilli kesitler ile yüzey oluşturma metotları.
11 Köprü yüzey tanımlama metotları.
12 Yüzeyler üzerinde düzeltme (edit) işlemleri.
13 Tersine mühendislik ile yüzey oluşturma.
14 Yüzey üzerindeki edit işlemlerinin Rapidworks programı ile yapılması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Unigraphics NX CAD/CAM programı ile yüzey modelleme yapabilme.
2 Serbest geometrili yüzey modellerini oluşturabilme.
3 Kompleks modeller oluşturabilme.
4 Yeni modelleme tiplerinin öğrenilmesi (synchronous modelling).
5 Tersine Mühendislik alanında kullanılan Lazer Tarayıcı ile modelleme yapabilme.
6 Rapidworks yazılımı ile uygulamalar yapma yetisinin kazandırılması.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı UG NX Cad programı Cast notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar