Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Birinci Düzey EGB 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu aşamada, öğrencinin literatür taraması ve bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgi ve verileri nasıl yorumlayacağı, çözümleyeceği ve değerlendirebileceği ile ilgili beceriler kazanılması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bilimsel makaleden okuma, makalenin değerlendirilmesi ve yorumlanması, makalelerden elde edilen bilgilerin kullanılarak derlenmesi, hazırlanması, bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı verinin analizi, bilimsel bir makale yazma teknikleri

Dersin İçeriği
1 Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
2 Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
3 Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
4 Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
5 Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
6 Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
7 Makale yazma kuralları
8 Makale yazma kuralları
9 Makale yazmada sık yapılan yanlışlar
10 Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
11 Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
12 Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
13 Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
14 Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi analiz eder ve değerlendirir
2 Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi yorumlayabilir
3 Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir
4 Ulaştığı verileri etik değerlere uygun bir biçimde kullanabilir
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı "Bilimsel makale yazımı" George M. Hall, çev. Hasan Doğruyol, İstanbul 1998.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar