Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü Düzey EGB 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu aşamada, öğrencinin literatür taraması ve bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgi ve verileri nasıl yorumlayacağı, çözümleyeceği ve değerlendirebileceği ile ilgili beceriler kazanılması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bilimsel makaleden okuma, makalenin değerlendirilmesi ve yorumlanması, makalelerden elde edilen bilgilerin kullanılarak derlenmesi, hazırlanması, bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı verinin analizi, bilimsel bir makale yazma teknikleri

Dersin İçeriği
1 Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
2 Bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri
3 Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
4 Bilimsel derleme hazırlama teknikleri
5 Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
6 Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması
7 Makale yazma kuralları
8 Makale yazma kuralları
9 Makale yazmada sık yapılan yanlışlar
10 Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
11 Bilginin elde edildiği kaynağın makale içerisinde sunulma tekniği
12 Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
13 Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
14 Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi analiz eder ve değerlendirir
2 Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi yorumlayabilir
3 Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir
4 Ulaştığı verileri etik değerlere uygun bir biçimde kullanabilir
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2 Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3 Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4 Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5 Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6 Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7 Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8 Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9 Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10 Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11 Genel etik kurallarına uygun davranır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı "Bilimsel makale yazımı" George M. Hall, çev. Hasan Doğruyol, İstanbul 1998.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar