Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLONLAMA İkinci Düzey VHE 630 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEYZULLAH BEYAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin Veriliş Şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin Amacı Klonlamanın tanımı ve tarihçesi, genetik açıdan klonlama, amaca yönelik klonlama, çekirdek nakli ile klonlama, terapötik klonlama (tedavi amaçlı klonlama), reprodüktif klonlama (üreme amaçlı klonlama), klonlamanın kullanım alanları, klonlama ve etik sorunlar, klonlamaya ilişkin yasal düzenlemeler, AB’ye üye ülkelerdeki düzenlemeler ve Türkiye’deki düzenlemeler hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Herhangi bir hücre veya genin laboratuvarda kendisiyle aynı olan kopyalama (özdeş) işleminin yapılması klonlama olarak tanımlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Klonlamanın Tanımı ve tarihçesi
2 Genetik Açıdan Klonlama
3 Amaca Yönelik Klonlama Çeşitleri
4 Çekirdek Nakli İle Klonlama
5 Terapötik Klonlama (Tedavi Amaçlı Klonlama)
6 Reprodüktif Klonlama (Üreme Amaçlı Klonlama)
7 Klonlamanın Kullanım Alanları
8 Klonlama ve Etik Sorunlar
9 Klonlamaya İlişkin Yasal Düzenlemeler
10 Arasınav
11 AB’ye Üye Ülkelerdeki Düzenlemeler
12 Türkiye’deki Düzenlemeler
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klonlamanın tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma
2 Çekirdek nakli ile klonlama, terapötik klonlama (tedavi amaçlıklonlama) ve reprodüktif klonlama (üreme amaçlı klonlama) hakkında bilgi sahibi olma
3 Genetik açıdan klonlama ve klonlamanın kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma
4 Klonlama ve etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olma
5 Klonlamaya ilişkin yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olma
6 Türkiye’deki düzenlemeler ve AB’ye üyeülkelerdeki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Emin Kansu, Kök Hücreler ve Klonlama, Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Avrasya Dosyası 2002
Yardımcı Kaynaklar Seyalıoğlu İ, Eraslan B, Hot İ, Demircan Y, Çetin G, Klonlamaya Genetik, Etik ve Hukuksal Açıdan Yaklaşım, İstanbul Adli Tıp Enstitüsü Adli Tıp Dergisi 2007 Filiz Özbaş Klonlama ve Biyoetik

Ders İle İlgili Dosyalar