Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KELAMDA ANA KONULAR II Üçüncü Düzey TİB 602 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Sibel KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli sözlü Anlatım, Ödev, Tartışma, Soru-Cevap, sunum
Dersin Amacı İslam düşünce tarihinin ilk dönemlerinde ortaya çıkan problemleri, çıkış sebeplerini ve ekollerin bu çerçevede geliştirdikleri teorileri öğretmeyi hedefler.
Dersin Tanımı İlk dönem Kelam problemleri hakkında bilgi verir.

Dersin İçeriği
1 İtikadi problemleri doğuran sebepler
2 Hilafet tartışmaları
3 İmanın tanımı ve mahiyeti
4 Büyük günah meselesi
5 Kader tartışmaları
6 Cebir düşüncesi ve reddiyeler
7 İlahi sıfatlar
8 Halku’l-Kur’ân Tartışmaları
9 Teşbih ve tecsim düşüncesi
10 Nübüvvetin gerekliliği
11 Haşrin ruhaniliği-cismaniliği
12 Akıl-vahiy ilişkisi
13 Alem anlayışı
14 Epistemolojik tartışmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nübüvvetle İlgili Karvamları çözümleme ve tartışma
2 Nübevvetin Gerekliliğine ve Faydasına İlişkin tartışma yürütebilme ve çözümleme yapabilme
3 peygamberlerin özelliklerini analiz etme
4 Ahiret ve Ölüm sonrası hayata ilişkin bilgi düzeyine geliştrme
5 Diriliş ve Dirilişin imkanına ilişkin tahliller yapabilme
6 İmamet Konusundaki anlayışları kavrama ve eleştirel bakış açısı geliştirebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kelam El Kİtabı (Ed. Şaban Ali Düzgün) Gölcük-Toprak, Kelam Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam Cihat Tunç, Sistematik Kelam Sabuni, Maduridiye akaidi Hasan mahmut eş-şafii, Kelam Tarihi
Yardımcı Kaynaklar Yardımcı Kaynaklar Eş’ari, Makâlatu’l-İslamiyyin,Abdullatif Harputi, Kelam Tarihi.

Ders İle İlgili Dosyalar