Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NESNELERİN İNTERNETİ Birinci Düzey BİM 534 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Turkish / English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Asst. Prof. Fehim KÖYLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli In the class.
Dersin Amacı The scientific advancement in internet of things (IoT).
Dersin Tanımı Hardware, software, and cloud technologies for IoT.

Dersin İçeriği
1 Nesnelerin interneti (IoT) kavramı, nesne, internet ve anlam bakımından IoT vizyonu. Teknolojinin gelişim ivmesindeki hızlanma ve dönüşümde kısalan peryotlar.
2 Büyük veri okyanusu. Veri tipleri ve analiz kavramı. Arama motoru, çevrim içi veri, sosyal medya, ekonomik, meteorolojik, güç şebekesi ağı.
3 Veri madenciliği yöntemleri ve nesnelerin interneti uygulamaları
4 IoT katmanları. Donanım teknolojisindeki gelişmeler ve IoT uygulamaları altyapısı. Gömülü sistem, sensörler, aktuator, kontrolcüler, entegreler ve yeni standartlar.
5 IoT katmanları. İletişim teknolojileri, NFC, RFID, Bluetooth (BLE), Zigbee, Lora, Sigfox, ...
6 IoT katmanları. Nesnelerin Webi kavramı ve IPv6, Web servisleri, REST, Json, kavramsal web, ...
7 Ara sınav
8 Smart city kavramı ve IoT. Anlık çevresel gözlemler, katılımcı vatandaşlık, akıllı ulaşım, su kalitesi, güç tüketimi yönetimi ...
9 Endüstri 4.0 ve IoT ile kalite ve verimlilik artışı.
10 Akıllı ulaşım ve IoT. Otonom araçlar, taşımacılık, trafik izleme ve ulaşımdaki kalite artışı...
11 IoT için zaman serilerinin önemi, analiz yöntemleri ve uygulamaları
12 Bulut ve büyük veri analiz uygulamaları
13 IoT kavramının ekonomik değeri ve IoT kullanımının yaşayışımıza yansıyan ahlaki ve hukuksal boyutu.
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nesnelerin interneti kavramı
2 Çevrim içi akan veriler
3 Büyük veriler
4 İstatistiksel analiz yöntemleri
5 Veri madenciliği analizleri
6 Büyük veri uygulamaları
7 Çevrim içi analizler
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 6 6
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Big Data and The Internet of Things: Enterprise Information Architecture for A New Age, Robert Stackowiak (Author), Art Licht (Author), Venu Mantha (Author), Louis Nagode (Author)

Ders İle İlgili Dosyalar