Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARTİSTİK SERAMİK SIRLAR Üçüncü Düzey SERU012 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EBRU ÇITAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders temelde anlatım yolu ve laboratuvar uygulamaları şeklinde işlenecektir. Buna ilaveten sınıf içi tartışma ve soru sorma yoluyla öğrencilerin derse katılması beklenmektedir. Teorik konular bittikten sonra laboratuvarda sır uygulamaları yapılacaktır.
Dersin Amacı Öğrencilerin artistik sırlar konusunda teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olması amaçlanmaktadır. Öğrenci kendi artistik sır reçetesini hazırlayabilmeli ve bünyeye uygulayabilmelidir.
Dersin Tanımı Sanatsal seramik üretiminde kullanılan artisstik sırların tanımı ve uygulaması

Dersin İçeriği
1 Dersin içeriği hakkında bilgilendirme
2 Deneme tabletlerinin hazırlanması
3 Mat sırlar, Mat sır elde etme yöntemleri, Mat sır görselleri, laboratuvarda mat sır uygulamaları yapılması
4 Krakle sırlar, Krakle sır elde etme yöntemleri, Krakle sır görselleri, laboratuvarda Krakle sır uygulamaları yapılması
5 Toplanmalı sırlar ve deri kraklesi sırlar, Toplanmalı sır elde etme yöntemleri, Toplanmalı sır görselleri, laboratuvarda toplanmalı sır uygulamaları yapılması
6 Akıcı sırlar, Akıcı sır elde etme yöntemleri, Akıcı sır görselleri, laboratuvarda akıcı sır uygulamaları yapılması
7 Sır denemelerinin pişirilmesi
8 VİZE SINAVI (% 50 Teorik sınav+ % 20 Ödev+% 30 Sır denemeleri)
9 Kristal sırlar, Kristal sır elde etme yöntemleri, Kristal sır görselleri, laboratuvarda kristal sır uygulamaları yapılması
10 Aventurin sırlar, Aventurin sır elde etme yöntemleri, Aventurin sır görselleri, laboratuvarda aventurin sır uygulamaları yapılması
11 Sır denemelerine devam edilmesi
12 Krom kırmızısı sırlar ve kül sırları. Makale incelemesi ve görseller
13 Redüksiyon sırları ve makale incelemesi
14 Sır denemelerine devam edilmesi
15 Sır denemelerinin pişirilmesi
16 FİNAL SINAVI (% 50 Teorik sınav+ % 20 Ödev+% 30 Sır denemeleri)
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sır bünyesinin deney plakalarını hazırlar, hazırladığı sır bünyelerini deney plakalarına uygular ve farklı sıcaklıklarda pişirir bilgiye sahip olur.
2 Sır pişirimi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur.
3 Ürettiği sırların özelliklerini saptayacak bilgiye sahip olur.
4 Ürettiği sırdaki sır hatalarını bulur ve nasıl giderebileceğini bilir bilgiye sahip olur
5 Sır reçetesi geliştirme ve hazırlayabilme becerisine sahip olur.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 4 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan; Seramik Teknolojisi; Literatür Yayınları:830. PETERSON Susan, PETERSON Jan (Çeviren: Sevim ÇİZER); Seramik Yapıyoruz; Karakalem Kitabevi Yayınları:3. TANIŞAN Hüseyin, METE Zeliha; Seramik Teknolojisi ve Uygulaması. ALPAUT Okyay, ATAMAN Mualla; Seramikçiler için Seramik Kimyası. METE Zeliha; Seramik Kimyası; Tibyan Yayıncılık. SÜRÜCÜ Ahmet, TUNCEL Mehmet v.d. ; Genel Kimya; Pegem Yayıncılık. İŞMAN Faruk; Seramik Teknolojisi; Teknik Yayınlar Serisi 1. -SÜMER Güner; Seramik Sırları, AK Ofset Matbaacılık. COOPER Emmanuel; The Potter’s Book of Glaze Recipes; A&C Black London. DALY Greg, Glazes and Glazing Techniques; A&C Black. BURLESON Mark; The Ceramic Glaze Handbook; Lark Books. TAÇYILDIZ Ensar; Seramik Sırının Sırı; Hayalperest Yayınevi

Ders İle İlgili Dosyalar