Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PEYNİR TEKNOLOJİSİ İkinci Düzey KVBH 612 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste peynir çeşitleri, peynir üretiminin temel kavramları, starter kültürler, peynir olgunlaşmasının mikrobiyolojisi, çiğ süt peynirleri, peynirin biyokimyası, süt endüstrisinde peynir teknolojisin önemi, konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Peynir çeşitleri, peynir üretimi

Dersin İçeriği
1 Peynir Üretiminin Temel Kavramları
2 Peynir Üretiminde Kullanılar Starter Kültürler
3 Peynir Olgunlaşmasının Mikrobiyolojisi
4 Peynir Çeşitleri ve Özellikleri
5 Peynir Çeşitleri ve Özellikleri
6 Peynir Çeşitleri ve Özellikleri
7 Çiğ Süt Peynirleri
8 Peynirin Biyokimyası
9 Peynire İşlenecek Sütün Özellikleri Ve Uygulanan İşlemler
10 Peynirde Görülen Kusurlar
11 Peynirin Kalite Kontrolü
12 Peynirin Kalite Kontrolü
13 Süt Endüstrisinde Peynir Teknolojisin Önemi
14 Peynir Üretiminde Uygulanan Hijyen
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Peynir yapımında kullanılacak sütün nitelikleri
2 Geleneksel ve dünya çapında bilinen peynir çeşitleri
3 Peynir yapımında karşılaşılacak sorunlar ve çözüm önerileri
4 Güvenli peynir üretimi için ihtiyaç duyulan hijyenik standartlar
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya

Ders İle İlgili Dosyalar