Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
COMMUNITY OUTREACH - II First cycle COUT302 6 6.00 6.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities None
Language of instruction Turkish
Coordinator Lecturer Nilgün Karsan Lecturer Ömer Erdoğan
Lecturer(s) -
Teaching assitant(s) -
Mode of delivery Lecturing, research, application
Course objective To increase students'''' awareness on social issues and social problems. To make students tke place in social responsibility projects. To carry out services in order to improve concepts like social responsbility, solidarity and cooperation.
Course description This a course which seeks out to improve social life and students'''' feeling of resposibility towards their environment.

Course contents
1 What is social responsibility?
2 Why are social resaponsibility rpojects important?
3 Social responsibility project
4 Indivial social responsibility projects.
5 Social responsibility project
6 Research project
7 Mid-Term exam
8 Research on the disabled and art
9 Social responsibility project
10 The steps of social responsibility projects
11 Preparing Social ads about social issues
12 Student project presentations
13 Student project presentations
14 Final exam
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Learning outcomes of the course unit
1 Students become more conscious of the social issues.
2 They take responsibility on the solutions for the social problems.
3 Their consciousness of solidarity increases.
4 They improve their cooperation skills.
5 They become more sensitive individuals towrds social issues.
6 They try to create a better society.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 8 8 64
Study hours out of classroom (study before and after the class) 6 12 72
Homework 2 2 4
Presentation / seminar 2 2 4
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 0 0 0
Midterm exams 1 1 1
Project (term paper) 4 2 8
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 0 0 0
Final exam 1 1 1
Research 1 2 2
Total work load     156
ECTS     6.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 20
Quiz 0 0
Homework 4 20
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook Hellison, Don. Fiziksel Aktivite Yoluyla Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Öğretimi, Ankara:Nobel Akademi Yayınları, 2014
Additional references -

Files related to the course unit