Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ İkinci Düzey HİT 549 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Yeni iletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler alanındaki kullanımı anlatmak ve alana getirdiği yenilikleri ortaya koymak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Teknoloji ve toplum bağlamında ele alınan yaklaşımların ortaya konulması ve bu kapsamda halkla ilişkiler alanında yeni medyanın kullanım biçimlerinin belirlenmesi.

Dersin İçeriği
1 Teknoloji, iletişim ve yeni iletişim kavramı
2 Dijital Dönüşümü Konu Edinen Temel Kavramlar
3 Web teknolojileri ve dijitalleşen halkla ilişkiler
4 İletişimin geleceği, Web 3.0’dan geleceğe
5 E-Yayıncılık, blog ve halkla ilişkilerde kullanımı (Görsel ve Metinsel Yayınlar)
6 Sosyal medya ağları ve halkla ilişkiler faaliyetlerindeki yeri Facebook – Twitter – Instagram – YouTube – TikTok – UCG (User Generated Content)
7 Yeni iletişim teknolojilerinin hukuki boyutu
8 Yeni iletişim teknolojilerinin sosyo-kültürel hayata etkisi
9 Yeni iletişim teknolojilerinin psiko-sosyal hayata etkisi
10 Yeni iletişim teknolojilerinin sosyal sorumluluk ve kitlesel fonlama faaliyetlerine etkisi
11 Yeni iletişim teknolojilerinin siyasal iletişime etkisi
12 Yeni iletişim teknolojilerinin kriz yönetimine etkisi
13 Yeni iletişim teknolojilerinin uluslararası halkla ilişkilere etkisi
14 Yeni iletişim teknolojilerinin uluslararası halkla ilişkilere etkisi
15 Yeni iletişim teknolojilerinin insan kaynakları yönetimine etkisi (pandemi sürecinde çalışma hayatı)
16 Yeni iletişim teknolojilerinin insan kaynakları yönetimine etkisi (pandemi sürecinde çalışma hayatı)
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Teknoloji ve toplum ilişkisine yönelik temel yaklaşımların öğrenilmesi.
2 Yeni iletişim teknolojilerinin öğrenilmesi.
3 Enformasyon toplumu, e-devlet, e-yaşam, siber kültür gibi kavramların öğrenilmesi.
4 Yeni iletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler alanına yönelik kullanımlarının anlatılması.
5 Yeni medyanın hedef kitleyle ilişkiler noktasında getirdiği yenilikleri tartışmak.
6 Yeni iletişim teknolojilerinin pazarlamaya etkisi ve insan kaynakları yönetime katkısının öğrenilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Vura, Z. Beril Akıncı (ed.) Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, Nobel Yayın Dağıtım, 2006: Ankara. - Alankuş, Sevda; Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Bia, İstanbul 2003. - Geray, Haluk; İletişim ve Teknoloji, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2002. - Güçdemir, Yeşim; “Halkla İlişkilerde Yeni İletişim Teknolojilerinden İnternetin Kullanımı”, İstanbul İletişim Fakültesi Dergisi XIV, İstanbul, 2002, s. 387- 408.

Ders İle İlgili Dosyalar