Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK-II İkinci Düzey FİZ 118 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Fen Fakültesi Fizik bölümü öğretim elemanları
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Mühendislik dalında kariyer hazırlığı yapan öğrencilerimizin daha sonra alacakları dersler için gerekli altyapıyı oluşturacak olan fiziksel kavram prensipleri öğretmek.
Dersin Tanımı Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin temel bir bilim olmasından kaynaklanır. Bir çok farklı alanda çalışan tüm mühendisler temel fizik kanunlarının uygulamasına ihtiyaç duyar. Fiziği de içeren temel bilimler tüm mühendislik ve teknolojinin temelidir.kullanır. Tüm mühendislik ve teknolojinin temelide fiziktir.

Dersin İçeriği
1 Noktasal elektrik yükleri, özellikleri ve Coulomb kuvveti.
2 Noktasal yüklerin elektrik alanı ve yüklü parçacıkların elektrik alandaki hareketleri, problem çözümleri.
3 Sürekli yüklerin elektrik alanı, elektrik alan çizgileri, problem çözümleri.
4 Elektrik akısı ve Gauss kanunu, yalıtkan ve iletkenlerde Gauss kanununun uygulamaları.
5 Potansiyel fark ve elektriksel potansiyel, noktasal ve sürekli yüklerin elektrik potansiyelleri ve problem çözümleri.
6 Yüklü iletkenlerin elektriksel potansiyelleri ve problem çözümleri.
7 Sığa ve dielektrikler, kondansatörler, kondansatör devreleri, kondansatörlerin dolması ve boşalması, kondansatörlerde depo edilen enerji.
8 Dielektrik kondansatörler ve depo edilen enerji, problem çözümleri.
9 Akım ve direnç, Ohm yasası ve uygulamaları, direnç ve sıcaklık, problem çözümleri.
10 Doğru akım devreleri, elektromotor kuvvet, karışık devre analizleri,
11 Kirchhoff yasaları ve uygulamaları, problem çözümleri.
12 RC devreleri, kondansatörlerin dolması ve boşalması, elektrik ölçen aygıtlar.
13 Manyetik alan, manyetik alan kaynakları. Amper yasası
14 Manyetik alan hesaplanması, yüklü cisimleri manyetik alandaki hareketleri ve problem çözümleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi.
2 Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirme.
3 Analitik düşünme becerisi kazandırma
4 Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olmasının anlaşılması önemsenmesi
5
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2 Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3 Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4 Mesleklerine olumlu katkı sunma
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 6 72
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 2 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar