Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BÜRO YÖNETİMİ Birinci Düzey MİM S91 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Z. ÖZLEM PARLAK BİÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Rehberli okuma ve araştırma, öğrenci merkezli bireysel çalışma, Problem Çözme.
Dersin Amacı Öğrencilere çağdaş büro yönetim bilgisini kazandırabilmek, mimarların büroda yönetici ve çalışan olarak etkin görev ve sorumluluk alması gerektiğinin bilincini verebilmek. MUS yada yapı denetim firmalarında çalışan olarak sorumluluklarının bilincine vardırmak.
Dersin Tanımı Büro Yönetimi; mimarlık eğitiminin bitmesi ile mezunların proje bürolarında çalışma aşamasını da ele alabilmesinde alan bilgilerinin olmamasının iş bulma ve uygulamada getireceği olumsuzlukları ve/veya artıları tanıma/tanıtma açısından gereklidir. Bu kapsamda ele alınan içerik, kuramsal bilgi ve teknik boyutta mimari bir girdi olarak mimari büroda çalışmanı öneminde doğruluklar sağlar

Dersin İçeriği
1 • Öğrenci ile tanışma ve dersi tanıtma, • Dersin genel çerçeveler içinde kavramsal tanımı,
2 • Büro sahibi olarak serbest mimarlık uygulaması • Kuruluş safhası sorunlar • İşletme safhası sorunlar • Mimari büronun özellikleri
3 • Mimari büronun ticari var oluş biçiminin saptanması • Hukuki işlemlerin tamamlanması
4 • Teknik alt yapı ve personel sorunları • Mali sorunlar
5 • İşletme safhası sorunlar: ticari varoluş biçimi, hukuki işlemler, teknik alt yapı ve personel sorunları, mali sorunlar
6 • Mimari büroların çalışacağı diğer bürolar ve kurumlar: inşaat mühendisleri vb, mimarlar odası, yapı denetim şirketi, belediyeler, müteahhitler vb.
7 • Dünyada mimari büro organizasyonlar • Türkiye’de mimari büro organizasyonları
8 •SINAV
9 .Öğrencilerle farklı ülkelerdeki mimari bürolardan ve çalışmalarından örnekler belirleme • Yaşana kentteki mimarlık bürolarını belirleme ve sorunları tespit etme • Öğrenci sunumları
10 .Öğrenci sunumları
11 .Öğrenci sunumları
12 .Öğrenci sunumları
13 .Öğrenci sunumları
14 .Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Büro Yönetimi; mimarlık eğitiminin bitmesi ile mezunların proje bürolarında çalışma aşamasını da ele alabilmesinde alan bilgilerinin olmamasının iş bulma ve uygulamada getireceği olumsuzlukları
2 olumsuzlukların giderilmesi için yapılacaklar
3 Bbir mimari büronun kurulması ve sürdürülebilirliği için gerekenlerin verilmesi
4 mimari büroda işletme safhası sorunlarının çözümü
5 bir mimari projede gerekli everaklar ve mimari projeyi etkileyen etmenlerin farkına varlıması
6 mimari bürolarda uygulamaların anlaşılabilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -• Yrd. Doç. Dr. Z. Özlem PARLAK BİÇER ders notları
Yardımcı Kaynaklar -• Farklı üniversitelerin ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar