Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 İkinci Düzey TÖP 402 8 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Ana Bilim Dalında Öğretmenlik Uygulaması Dersi Veren Tüm Öğretim Elemanları
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teori, uygulama, tartışma
Dersin Amacı Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımış olma, Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi oma, Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinme. Öğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olma
Dersin Tanımı Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan bir derstir

Dersin İçeriği
1 Dönem planı
2 Öğretmenin okuldaki bir günü
3 Öğrencinin okuldaki bir günü
4 Öğretim yöntemleri
5 Derslerin gözlenmesi
6 Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü
7 Ödev Teslimi
8 Soru sormayı gözlemleme
9 Okuldaki araç gereç ve yazılı kaynaklar
10 Okul müdürü ve okul kuralları
11 Okul ve toplum
12 Okul gözlemlerinin değerlendirilmesi
13 Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının değerlendirilmesi
14 Dönem sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenme
2 Öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenme
3 Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenme ve uygulayabilme
4 Sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilme
5 Bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilme
6 Sınıfı bir öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilme
7 Öğretmenlik mesleğine yönelik deneyim yaşama.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar