Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLICA TARİHİ METİNLER I Birinci Düzey TAR 421 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. CAN DEVECİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. YAHYA BAĞÇECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Osmanlıca Metinleri Okuyabilmek-Anlayabilmek
Dersin Tanımı TAR-421/Zorunlu

Dersin İçeriği
1 Nutuk’un metni üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 3-4)
2 Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma,anlama ve değerlendirme (s. 490-492)
3 Nutuk’un metni üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 4-5)
4 Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma,anlama ve değerlendirme (s. 493-494)
5 Nutuk’un metni üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 6-7)
6 Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 495-396)
7 Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 497-498)
8 Ara Sınav
9 Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 499-500)
10 Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
11 Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 501-502)
12 Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
13 Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 503-504)
14 Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
15 Dönem Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nutuktan seçilmiş matbu Osmanlıca tarihî metinler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
2 El yazması rik’a yazı ile yazılmış Osmanlıca tarihî metinler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
3 Rik’a yazı ile yazılmış Osmanlıca tarihî belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
4 Yok
5 Yok
6 Yok
7 Yok
8 Yok
9 Yok
10 Yok

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 1 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Nâzım Paşa, Ermeni Olayları Tarihi, Cilt II, Osmanlı Arşiv Daire Başkanlığı Yayını, Ankara 1994.
Yardımcı Kaynaklar Gazi Mustafa Kemal (Atatürk), Nutuk, Ankara 1927.

Ders İle İlgili Dosyalar