Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZI KARAKTERİ TASARIMI Üçüncü Düzey GRFU014 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön Koşul Dersi yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ.GÖR.BEHİYE AYCAN HİDAYETOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Konu anlatımı, örnek gösterimi, uygulama
Dersin Amacı Öğrencilerin harflerin anatomisini kavraması, bu anatomik özellikler arasında bağlantı kurması ve kurduğu bağlantıları kullanarak tasarımlar yapması.
Dersin Tanımı Yazı kavramı, yazı araç gereçleri ve tekniklerinin tanıtıldığı bir ders olup Tipografi dersine temel oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Yazının tanımı ve tarihçesinin anlatılması.
2 Yazı dersi için kullanılacak olan metaryelin tanıtılması.
3 Yazım için metaryellerin hazırlanması.
4 Harflerin teknik yazım şekillerinin örneklerle gösterilmesi ve uygulanması.
5 Kesik uç kullanımı gösterimi.
6 Büyük-Küçük harf uygulamarı.
7 Kelime ve cümle yazımı.
8 Espas ve sayfa düzeni oluşturma.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yazı kavramı ve tarihi hakkında bilgi sahibi olunması.
2 Uçları, mürekkepleri ve kağıtları tanıyıp yerinde kullanabilmesi.
3 Harf anatomisini anlaması ve harf genişlik ve yükseklik kurallarını öğrenmesi.
4 Yazı bloklamaları, harf, sözcük, cümle ve satır aralıkları, kenar boşlukları tanıyarak yazıda düzen oluşturabilmesi.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı PEKMEZCİ Hasan, Örnekli – Alıştırmalı GÜZEL YAZI 3, Düzgün Yayıncılık 1995
Yardımcı Kaynaklar Murat Ünver, Kaligrafi Güzel Yazma Sanatı http://www.iampeth.com/lessons.php

Ders İle İlgili Dosyalar