Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZI KARAKTERİ TASARIMI Birinci Düzey GRFU014 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön Koşul Dersi yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ.GÖR.BEHİYE AYCAN HİDAYETOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Konu anlatımı, örnek gösterimi, uygulama
Dersin Amacı Öğrencilerin harflerin anatomisini kavraması, bu anatomik özellikler arasında bağlantı kurması ve kurduğu bağlantıları kullanarak tasarımlar yapması.
Dersin Tanımı Yazı kavramı, yazı araç gereçleri ve tekniklerinin tanıtıldığı bir ders olup Tipografi dersine temel oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Yazının tanımı ve tarihçesinin anlatılması.
2 Yazı dersi için kullanılacak olan metaryelin tanıtılması.
3 Yazım için metaryellerin hazırlanması.
4 Harflerin teknik yazım şekillerinin örneklerle gösterilmesi ve uygulanması.
5 Kesik uç kullanımı gösterimi.
6 Büyük-Küçük harf uygulamarı.
7 Kelime ve cümle yazımı.
8 Espas ve sayfa düzeni oluşturma.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yazı kavramı ve tarihi hakkında bilgi sahibi olunması.
2 Uçları, mürekkepleri ve kağıtları tanıyıp yerinde kullanabilmesi.
3 Harf anatomisini anlaması ve harf genişlik ve yükseklik kurallarını öğrenmesi.
4 Yazı bloklamaları, harf, sözcük, cümle ve satır aralıkları, kenar boşlukları tanıyarak yazıda düzen oluşturabilmesi.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2 Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3 Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4 Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5 Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9 Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11 Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12 Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13 Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15 Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı PEKMEZCİ Hasan, Örnekli – Alıştırmalı GÜZEL YAZI 3, Düzgün Yayıncılık 1995
Yardımcı Kaynaklar Murat Ünver, Kaligrafi Güzel Yazma Sanatı http://www.iampeth.com/lessons.php

Ders İle İlgili Dosyalar