Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BATI EDEBİYATI VE EDEBİ AKIMLAR Üçüncü Düzey TDE143 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HİLAL AKÇA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik.
Dersin Amacı Batı edebiyatlarını ve belli başlı edebiyat akımlarını ve bu akımların geliştiği sosyo-kültürel ortam hakkında bilgi kazandırmak.
Dersin Tanımı Batı edebiyatında edebi akımlar

Dersin İçeriği
1 Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
2 Edebiyat akımı; tanımı, niteliği. Batı edebiyatı kavramı, kapsamı, sınırları.
3 Antik Yunan çağında kültür, sanat, edebiyat. Belli başlı türler.
4 Antik çağda destan ve tiyatro. Homeros destanları ve Sophokles tragedyaları üzerine değerlendirmeler.
5 Latin edebiyatı. Belli başlı dönemler ve türler. Destan ve hitabet türlerinde okumalar. Vergilius ve Cicero.
6 Orta çağlardan sonra Batı edebiyatlarında gelişmeler. Millî edebiyatların teşekkülü.
7 Hümanist çağ. Dante: İlahi Komedya, Boccaccio: Decameron Hikâyeleri
8 ARA SINAV
9 Klasisizmin doğuşu. Belli başlı özellikleri. Temsilcileri. Shakespeare, Moliere ve Cervantes okumaları.
10 Romantizm; özellikleri ve temsilcileri. Victor Hugo, Goethe, Lamartine okumaları.
11 Realizm ve natüralizm; özellikleri ve temsilcileri. Standhal, Balzac, Dostoyevski, Zola okumaları.
12 Parnasizm, sembolizm, empresyonizm, ekspresyonizm, fütürizm, letrizm, Dadaizm; özellikleri ve temsilcileri.
13 Sürrealizm ve varoluşçuluk; özellikleri ve temsilcileri. Sartre okumaları.
14 Modernizm ve postmodernizm.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Batı edebiyatlarını ve belli başlı edebiyat akımlarını ve bu akımların geliştiği sosyo-kültürel ortam hakkında bilgi kazanır.
2 Hümanizm akımını kavrar.
3 Realizm ve romantizm akımını kavrar.
4 Naturalizm akımını kavrar.
5 Egzistansiyalizm akımını kavrar.
6 Modernizm ve postmodernizmi kavrar.
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 12
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İsmail Çetişli, Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Kardelen, 1998.
Yardımcı Kaynaklar Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar, Remzi, 1968. Sevim Kantarcıoğlu, Edebiyat Akımları ve Temel Metinler, Gazi Ü., 1993. Mehmet Aydın, Batı Edebiyatı, 1997. Vahap Kabahasanoğlu, Batı Edebiyatı, Toker, 1977. Kemal Gariboğlu, Edebi Akımlar, 1973. Ali İhsan Kolcu, Batı Edebiyatı, Akçağ, 2003 Emel Kafeli, Metinlerle Batı Edebiyatı, 3F, 2007. Roger Reneaux, Egzistansiyalizm Üzerine Dersler, ERÜ, 1994. (Çev. Murtaza Korlaelçi) Batıya Yön Veren Metinler, Kapadokya MYO, 2010. (Derleyen: Alev Alatlı) Jean - Paul Sartre, Varoluşçuluk, Yazko, 1983. (Çev. Asım Bezirci) İsmet Emre, Postmodernizm ve Edebiyat, Anı, 2004. Modernite versus Postmodernite, Vadi, Tarihsiz. (Derleyen: Mehmet Küçük) Yıldız Ecevit, Türk Romanında Postmodernist Açılımlar, İletişim, 2001. 17. Türk Dili Yazın Akımları Özel Sayısı, Ocak 1981, S: 349.

Ders İle İlgili Dosyalar