Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TEDAVİ SİSTEMLERİ İkinci Düzey ILA 525 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. LEYLA PAŞAYEVA FATULLAYEV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA PASHAYEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Öğrencilerin tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri tanıyacak, tanımlayacak, tamamlayıcı tedavi sistemlerini karşılaştırabilecek, farmakognozide tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri ve bitkileri sınıflandırabilecek, modern ve uygulanan tedavi sistemleri ile farklılıkları tartışabilecek bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Bilimsel olarak kullanımı kabul edilmiş alternatif ve tamamlayıcı tedavi sistemlerini inceler

Dersin İçeriği
1 1- Alternatif tedavi yöntemlerine genel bakış ve tanımlamalar
2 2- Çin tedavi sistemi ve kullanılan droglar
3 3- Yunani tedavi sistemi ve Ayurveda
4 4- Homeopati
5 5- Aromaterapi
6 6- Naturopati, Hidroterapi
7 7- Fitoterapi
8 8- Bach ilaçları
9 9- Chiropractic treatment, ozone therapy, chelation therapy
10 10- Arı zehiri tedavisi, Kolonik yıkama, Sanat terapisi, Renk terapisi, diğer tedavi yöntemleri
11 11- Sağlık Bakanlığı Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulama Yönetmeliği
12 12- Alternatif tve tamamlayıcı tedavi sistemlerinin faydaları, yan etkileri, ilaç etkileşimleri (Sunum)
13 13- Alternatif tve tamamlayıcı tedavi sistemlerinin faydaları, yan etkileri, ilaç etkileşimleri (Sunum)
14 14- Alternatif tve tamamlayıcı tedavi sistemlerinin faydaları, yan etkileri, ilaç etkileşimleri (Sunum
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri tanıma, tanımlama
2 2- Tamamlayıcı tedavi sistemlerini karşılaştırabilme
3 3- Farmakognozide tamamlayıcı tıpta kullanılan doğal ürünleri ve bitkileri sınıflandırabilme
4 4- Modern ve uygulanan tedavi sistemleri ile farklılıkları tartışabilme
5 5- Bitki- ilaç etkileşimleri
6 6- Aromaterapi prensipleri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar *Çelebioğlu, S. (1949) Farmakognozi. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.421. *Baytop, T. (1986) Farmakognozi Ders Kitabı, Cilt I. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.3399. *Baytop, T. (1983) Farmakognozi Ders Kitabı, Cilt II, İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.2003. *Wallis, T.E. (1967) Textbook of Pharmacognosy. London: J. A.Churchill Ltd.. *Evans, W. C. (2002) Trease and Evans'' Pharmacognosy, 15th Ed.. Edinburg, UK: W.B.Saunders. *Tyler, V. E., Brady, L. R., Robbers, J. E. (1988) Pharmacognosy. Philadelphia: Lea Febiger. *Baytop, A. (1991) Bitkisel Drogların Anatomik Yapısı. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.3678. *Harborne, J.B. (1984) Phytochemical Methods, 2nd Edition. Chapman and Hall. *Türk Farmakopesi 1974, T.C.Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı Sayı:435, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. *British Pharmacopoeia 1998, Volume I- II, The Stationary Office, London, 1998. T*he United States Pharmacopeia (USP24) / The National Formulary (NF19) 2000 , United States Pharmacopeial Convention, Inc.12601 Twinbrook Parkway, Rockville, MD 20852, 1999. *European Pharmacopoeia (EP), 5th Edition, Council of Europe, 67075 Strasbourg Cedex, France, 2005. *Shellard, E.J. (1958) Exercises in the Evaluation of Drugs and Surgical Dressings. London: Pitman Medical Publishing Co.Ltd

Ders İle İlgili Dosyalar