Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİ TAKSONOMİSİ PRAKTİKUMU- I İkinci Düzey BİY 521 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ülkemizdeki bitki türlerini tanımak ve bitki teşhis yöntemlerinin öğretilmesi.
Dersin Tanımı Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlar.

Dersin İçeriği
1 Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae familyalarına ait bazı örneklerin incelenmesi
2 Gymnospermae: Cupressaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
3 Angiospermae: Ranunculaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
4 Papaveraceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
5 Caryophyllaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
6 Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
7 Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
8 Ara sınav
9 Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
10 Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
11 Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
12 Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
13 Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
14 Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae)
2 Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae)
3 Dünya genelinde kullanılan bitki teşhis yöntemleri ve anahtarlarını etkin biçimde kullanmayı sağlamak
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Seçmen, Ö., Görk, G., Leblebici, E., Bekat L. 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir. 2. Davis, P.H. 1965-1988. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol. 1-10, Edinburgh, 3. Davis, P.H., Heywood, V.H., 1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London,
Yardımcı Kaynaklar Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R.., 1974. Vascular Plant Systematics, New York.

Ders İle İlgili Dosyalar